Název: Name: | Bell XP-39B Airacobra | Bell XP-39B Airacobra |
Originální název: Original Name: | Bell XP-39B Airacobra | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.11.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2055 kg | 4530 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2517 kg | 5550 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2926 kg | 6450 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.360 m | 34 |
Délka: Length: | 9.070 m | 29ft 9in |
Výška: Height: | 3.610 m | 11ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19.81 m2 | 213,22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 127,057 kg/m2 | 26.02 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-39 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým kompresorem o vzletovém výkonu 895 kW (1 217 k), nominální výkon 858 kW (1 166 k) v h= 3 566 m a krátkodobý bojový výkon 1 096 kW (1 490 k) v h= 0 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček. | Allison V-1710-39 twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine with mechanical charger, rated at 1,200 hp for take-off and 1,150 hp at 11,700 ft nomial power and 1,470 hp at sea level - combat power, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 603.5 km/h v 4572 m | 375 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 498.9 km/h v ? m | 310 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8.3 m/s | 1630 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7.5 min do 6096 m | 7.5 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10973 m | 36000 ft |
Dolet: Range: | 965.6 km | 600 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Po demontáži turbokompresoru letoun ztratil výškové vlastnosti, dne 06.01.1940 byl poškozen po přistání bez podvozku, do té doby nalétal pouze 28 hodin, potom byl prototyp přestavěn na Bell XFL-1 Airabonita | after crash rebuilt as Bell XFL-1 Airabonita |
Zdroje: Sources: | http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html aeroweb.brooklyn.cuny.edu www.xs4all.nl http://www.uswarplanes.net/p39p63.html www.historicaircraft.org - foto archiv autora |