Bell XP-39B Airacobra

     
Název:
Name:
Bell XP-39B Airacobra Bell XP-39B Airacobra
Originální název:
Original Name:
Bell XP-39B Airacobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
25.11.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2055 kg 4530 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2517 kg 5550 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2926 kg 6450 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.360 m 34
Délka:
Length:
9.070 m 29ft 9in
Výška:
Height:
3.610 m 11ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
19.81 m2 213,22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
127,057 kg/m2 26.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-39 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým kompresorem o vzletovém výkonu 895 kW (1 217 k), nominální výkon 858 kW (1 166 k) v h= 3 566 m a krátkodobý bojový výkon 1 096 kW (1 490 k) v h= 0 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček.
Allison V-1710-39 twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine with mechanical charger, rated at 1,200 hp for take-off and 1,150 hp at 11,700 ft nomial power and 1,470 hp at sea level - combat power,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
603.5 km/h v 4572 m 375 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
498.9 km/h v ? m 310 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.3 m/s 1630 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.5 min do 6096 m 7.5 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10973 m 36000 ft
Dolet:
Range:
965.6 km 600 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Po demontáži turbokompresoru letoun ztratil výškové
vlastnosti, dne 06.01.1940 byl poškozen po přistání bez podvozku,
do té doby nalétal pouze 28 hodin, potom byl prototyp přestavěn na Bell XFL-1 Airabonita
after crash rebuilt as Bell XFL-1 Airabonita
Zdroje:
Sources:
http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
www.xs4all.nl
http://www.uswarplanes.net/p39p63.html
www.historicaircraft.org - foto
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39B-Airacobra-t69459#244590 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie experimentálního XP-39B
zdroj je uveden výše
Bell XP-39B Airacobra -


Bell XP-39B Airacobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39B-Airacobra-t69459#244591 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more