PZL.37A Łoś

     
Název:
Name:
PZL.37A Łoś PZL.37A Łoś
Originální název:
Original Name:
PZL.37A Łoś
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
vojenská evidenční čísla / military serial numbers:
72.3-72.12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1938
Osádka:
Crew:
4
pilot, pozorovatel-radiooperátor, 2 palubní střelci
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4225 kg 9315 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6569 kg 14482 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9105 kg 18739 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,93 m 58ft 9,9in
Délka:
Length:
12,92 m 42ft 4,66in
Výška:
Height:
4,25 m 13ft 11,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
52,9 m2 569.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,2 kg/m2 34.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XIIB, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 642 kW Bristol Pegasus XIIB,, nine-cylinder single-row air-cooled radial supercharged engine, power output 860 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
hlavní nádrž v trupu - 532 l
2 nádrže v křídlech po 238 l
2 odhazovací nádrže po 119 l
Možnost přidání dvou nádrží po 369 l do pumovnice.
main fuselage tank - 117 UK gal
wing tanks - 2x 52.3 UK gal
drop tanks - 2x 26.2 UK gal
2x 81.2 gal auxiliary tanks in the bomb bay
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
396 km/h v 2150 m 246.1 mph in 7054 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,38 m/s 665.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
26,31 min do 4500 m 26,31 min to 14764 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
1400 km 869.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km 1491.3 mi
Výzbroj:
Armament:
3 kulomety Vickers F ráže 7,92 mm se zásobou 1632 nábojů


Bomby:
2x 300 kg PuW + 18x100 kg Ż-31 nebo PuW
20x 100 kg PuW nebo Ż-31
20x 50 kg T-32 nebo wz. 29 nebo PuW
20 kontejnérů po 240 zápalných pum T-34 (celkem 1056 kg)
Three 0.311 inch Vickers F machine gun, 1632 rounds


Bomb load:
Two 662 lb PuW and eighteen 221 lb Ż-31 or PuW
twenty 221 lb PuW or Ż-31
twenty 110 lb T-32 or wz. 29 or PuW
20x container for 240 T-34 incendiary bombs (total 2328 lb)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Na jaře 1938 byly tyto stroje přestaveny na školní letouny. These machines were rebuilt to training aircraft during spring 1938.
Zdroje:
Sources:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
Morgała, Andrzej: Polskie samoloty wojskowe 1918-1939, MON, Warszawa 1972
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375333 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Seznam vyrobených PZL.37A Łoś

Vojenské evidenční číslo Datum výroby Vojenský útvar (srpen-září 1939) Útvarové označení Poznámka
72.1 DD.MM.1936 - - První prototyp označovaný PZL.37/I. 20.06.1938 se při zkušebním letu ulomilo křídlo a stroj havaroval. Osádka zahynula.
72.3 DD.MM.1937 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.4 DD.MM.1937(1938?) ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.5 DD.MM.1938 ? bílá 3 V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). Začátkem září 1939 zničen při bombardování letecké základny Małaszewicze.
72.6 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.7 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.8 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.9 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.10 DD.MM.1938 ? ? V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení).
72.11 DD.MM.1938 21. bombardovací letka (?)
Od 15.09.1939 11. bombardovací letka
bílá 1

?
V březnu 1938 byla provedena úprava kol podvozku. Na jaře 1938 byl přestavěn na cvičný letoun (zdvojené řízení). 26.-27.08.1939 přelet z Varšavy na leteckou základnu Małaszewicze.
15.09.1939 přelétnut k 11. bombardovací letce jako náhradní stroj. Nezúčastnil se operačních letů. 17.09.1939 - evakuace do Rumunska.
72.12 DD.MM.1938 11. bombardovací letka ? 04.09.1939 zničen při náletu He 111H od 2./KG 53 na polní letiště Kuciny



Zdroje:
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, Gdańsk 2006
URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#376198 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Foto PZL.37A Łoś





Zdroj : http://www.samoloty.ow.pl/str003k7.htm
PZL.37A Łoś -


URL : https://www.valka.cz/PZL-37A-Los-t71373#375820 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more