Main Menu
User Menu

Military history website

Tarrant Tabor

     
Název:
Name:
Tarrant Tabor
Originální název:
Original Name:
Tarrant Tabor
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1919-DD.MM.1919 W.G Tarrant Ltd., Byfleet /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1919-DD.MM.1919
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
26.03.1919
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
trojplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11226 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
20263 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
40.01 m
Délka:
Length:
22.3 m
Výška:
Height:
11.35 m
Plocha křídla:
Wing Area:
459.87 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
6
Typ:
Type:
Napier Lion o výkonu 336 kW
dvoulisté dřevěná vrtule u tažných motorů, u tlačných čtyřlisté
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
177 1) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
33.5 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3962 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
20x 104kg gomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) všechny výkony jsou pouze odhadované
Odhadovaná vytrvalost: 12 h
Zdroje:
Sources:
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
www.aviastar.org
https://en.wikipedia.org/wiki/Tarrant_Tabor
www.csd.uwo.ca
URL : https://www.armedconflicts.com/Tarrant-Tabor-t71917#400127Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Koncem první světové války navrhl Walter Barling z Royal Aircraft Factory ve spolupráci s firmou W.G. Warrant Ltd. obrovský bombardér pro plánované nálety na Berlín. W.G Tarrant Ltd., sídlící v Byfleetu, Surrey, která v této době hlavně dodávala součásti pro letecké továrny, a vlastnila patenty na mřížovou dřevěnou kostru křídel a trupu. Tarrant Tabor, jak byl nový bombardér pojmenován, byl navržen jako dvojplošník poháněný čtyřmi motory Siddeley Deasy Tiger. Ty ovšem nebyly dostupné, proto byl projekt upraven pro šest motorů Napier Lion a při této příležitosti bylo přidáno ještě třetí křídlo. Protože bývalé horní, nyní prostřední křídlo si zachovalo původní rozměry, stále mělo největší rozpětí. Čtyři motory byly umístěny na vzpěrách mezi dolní a prostřední křídla, v tandemovém uspořádání. Přímo na nimi, mezi středním a horním křídlem, byly zbylé dva tažné motory. Tabory měly startovat z Anglie a měly být schopné doručit 700 kg bomb nad Berlín maximální rychlostí 170 km/h.

Tabor byl tak rozpěrný, že konečná stavba musela být provedena v balonovém hangáru ve Farnborough. K prvnímu letu byl nachystán 26. května 1919. Mezitím byl nezávisle na sobě prozkoumán RAE a Národní fyzikální laboratoří. Podle RAE byl těžký na ocas, a zpráva doporučila přidat do přídě 450 kg závaží. S tím ale zástupci firmy Warrant nesouhlasili, a není jisté, zda o posledních úpravách před prvním vzletem věděla osádka. Pilotovat měli kapitánové F. G. Dunn a P. T. Rawlings. Po zdlouhavém nastartování všech šesti motorů se letadlo dalo do pohybu a po odlepení ocasu od země pilot pravděpodobně přidal plyn na horním páru motorů. Výsledkem bylo, že motory, umístěné příliš vysoko nad osou letounu, ve spolupráci s přidaným balastem v přídi, ho překlopily dopředu a stroj se zapíchl přídí do letové dráhy, přičemž oba piloti zahynuli.

Tabor již nebyl opraven, ale Walter Barling na něj později navázal v Americe, kde navrhnul noční dálkový bombardér Witteman-Lewis XNBL-1 Barling Bomber.

Zdroj:
www.aviastar.org
https://en.wikipedia.org/wiki/Tarrant_Tabor
www.csd.uwo.ca
Tarrant Tabor - https://www.podniebni.zafriko.pl/str/samoloty_na_t

https://www.podniebni.zafriko.pl/str/samoloty_na_t
Tarrant Tabor - https://www.aviastar.org/air/england/tarrant_tabor.php

www.aviastar.org
Tarrant Tabor - https://www.uh.edu/engines/epi2099.htm

https://www.uh.edu/engines/epi2099.htm
URL : https://www.armedconflicts.com/Tarrant-Tabor-t71917#253487Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ještě jeden pohled - tentokrát odzadu.
Tarrant Tabor - pramen - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/28/Tarrant_Tabor_2.jpg

pramen - upload.wikimedia.org
URL : https://www.armedconflicts.com/Tarrant-Tabor-t71917#373313Version : 0
To supplement the more pairs of pictures. The strand is listed in the notes..
Tarrant Tabor - pramen - https://flyingmachines.ru/Images7/Flight/1919/627-1

pramen - https://flyingmachines.ru/Images7/Flight/1919/627-1
Tarrant Tabor - pramen - https://flyingmachines.ru/Images7/Flight/1919/592-1.jpg
Originální komentář konstatuje, že se nejedná o tunel podzemky, ale pohled do trupu tohoto bombardéru :-)

pramen - flyingmachines.ru
Originální komentář konstatuje, že se nejedná o tunel podzemky, ale pohled do trupu tohoto bombardéru :-)

URL : https://www.armedconflicts.com/Tarrant-Tabor-t71917#420805Version : 0