Název: Name: | A15 Cruiser Tank Mk VI Crusader I | A15 Cruiser Tank Mk VI Crusader I |
Originální název: Original Name: | A15 Cruiser Tank Mk VI Crusader I | |
Kategorie: Category: | křižníkový tank | cruiser tank |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 Mechanizations & Aero Ltd., Birmingham DD.MM.194R-DD.MM.194R Fodens Ltd., Sandbach DD.MM.194R-DD.MM.194R West's Gas Improvement Co. Ltd., Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1943 (všechny verze / all versions) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 300 Crusader I + Crusader I CS | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 18800 kg | 41447 lb |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 5982 mm | 19 ft 7 ½ in |
Délka korby: Hull Length: | 5982 mm | 19 ft 7 ½ in |
Celková šířka: Overall Width: | 2768 mm | 9 ft 1 in |
Celková výška: Overall Height: | 2235 mm | 7 ft 4 in |
Světlá výška: Ground Clearance: | 406 mm | 1 ft 4 in |
Šířka pásu: Track Width: | 273 mm | 10 ¾ in |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0.109 MPa | 14.65 psi |
Pancéřování: Armour: | Korba: - přední: 26 mm - boční: 27 mm - zadní: 27-14 mm - spodní: 10-6 mm Věž: - štít kanonu: 39 mm - přední: 20 mm - boční: 19 mm - rear: 24 mm - horní: 9 mm | Hull: - front: 1.02 in - sides: 1.06 in - rear: 1.06-0.55 in - bottom: 0.39-0.24 in Turret: - mantlet: 1.54 in - front: 0.79 in - sides: 0.75 in - rear: 0.94 in - top: 0.35 in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Nuffield Liberty Mk II - vidlicový - benzínový, vodou chlazený - počet válců: 12 - vrtání: 127 mm - zdvih: 178 mm - zdvihový objem: 27000 cm3 - kroutící moment: 2034 Nm při 1100 ot/min | Nuffield Liberty Mk II - V-desing - gasoline, water cooled - number of cylinders: 12 - bore: 5 in - stroke: 7 in - swept volume: 1648 cu in - torque: 1500 lb.ft at 1100 rpm |
Výkon: Power: | 253.5 kW při 1500 ot/min | 340 bhp at 1500 rpm |
Převodové ústrojí: Transmission: | Nuffield - manuální převodovka - počet stupňů: 4+1 | Nuffield - manual gearbox - number of gears: 4+1 |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 44 km/h | 27 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 24 km/h | 15 mph |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 1621) km | 1001) mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | ? % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | 2.59 m | 102 in |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0.69 m | 27 in |
Brodivost: Fording Depth: | 0.99 m | 39 in |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | OQF 2 pounder - ráže: 40 mm - zásoba munice: 110 nábojů | OQF 2 pounder - calibre: 40 mm - ammunition: 110 rounds |
Vedlejší: Secondary: | kulomet BESA v přední pomocné věžičce - ráže: 7,92 mm spřažený kulomet BESA - ráže: 7,92 mm - zásoba munice pro oba kulomety BESA: ? nábojů | BESA machine gun in auxiliary front turret - calibre: 7,92 mm BESA co-axial machine gun - calibre: 7,92 mm - ammunition for both BESA machine guns: ? rounds |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tank, Cruiser Mk VI, Crusader I (A15) 1) 204 km s přídavnou nádrží | Tank, Cruiser Mk VI, Crusader I (A15) 1) 127 mi with extra fuel tank |
Zdroje: Sources: | Milsom, J.; Sandars, J.; Scarborough, G.: Crusader, Airfix, 1976 |