Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor]

Антонов Ан-124 Руслан
     
Název:
Name:
An-124 Ruslan An-124 Ruslan
Originální název:
Original Name:
Ан-124 Руслан
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1982-DD.MM.2003 Kyjevské letecké výrobní sdružení, Kyjev /
DD.MM.1984-DD.MM.2004 Uljanovský letecko-průmyslový komplex Ustinova, Uljanovsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.2004
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
56
První vzlet:
Maiden Flight:
26.12.1982
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
178400 kg 393305 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
365000 kg 804687 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
392000 kg 864212 lb
Rozpětí:
Wingspan:
73,30 m 240 ft 5 ⅞ in
Délka:
Length:
69,10 m 226 ft 8 ½ in
Výška:
Height:
21,08 m 69 ft 1 ⅞ in
Plocha křídla:
Wing Area:
628 m2 6759.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
365 kg/m2 74.76 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Lotarev (ZKMB Progress) D-18T (229,614 kN každý) Lotarev (ZKMB Progress) D-18T (51619,3 lbf each)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
212 740 kg 469 011 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
850 km/h v ? m 528 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
800 km/h v ? m 497 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
10840 km 6736 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
15000 km 9321 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:




civilní uživatelé:










civil operators:






Poznámka:
Note:
kód NATO: Condor


izdělije 400


Technické údaje platí pro verzi An-124-100. An-124-100 je civilní verze, je však často používána k převozu vojenské techniky. Oproti vojenské verzi má prodlouženou životnost ze 7 500 letových hodin na nejprve 15 000 a na 24 000 u dalších modernizací (např. 124-100M, 124-100M-150 aj.).


Poměrně časté jsou například lety z pardubického letiště, odkud odváží (nebo přiváží) techniku AČR na různé zahraniční mise, případně různou techniku darovanou jiným státům (např. vrtulníky Mi-24 a Mi-17 do Afghánistánu).


Motory ZKMB Progress jsou vylepšenou verzí původních motorů Lotarev. Tyto motory nyní splňují mezinárodní hlukové a emisní limity, narozdíl od svých předchůdců. Při použití přední rampy se přední podvozkové nohy sklápí vpřed a celý letoun si dokáže "kleknout", přičemž se z trupu vysunou vzpěry.
NATO reporting name: Condor


Izdeliye 400


Technical specifications are for An-124-100 variant. An-124-100 is civil version, nevertheless it is often used for transport of military equipment. Contrary to military variant, it has an improved service life from 7 500 hours to 15 000 and later up to 24 000 hours in following upgrades (for example 124-100M, 124-100M-150 etc.)
Zdroje:
Sources:
http://www.aviastar-sp.ru/aviastar_en/index.htm
www.airforce-technology.com
www.antonov.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124
www.aerospaceweb.org
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#320013 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letoun An-124-100 Ruslan "RA-82025", výrobního čísla 19530502106/206, provozovaný u 224. letecké jednotky (224 летный отряд) se jménem Vladimír Fjodorov (Владимир Федоров).


Vyroben v roce 1988, dodán 1993.


Zdroj: http://www.airframes.org/fleet/ttf


Antonov An-124 Side view by Basil Zolotov
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#368529 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

An-124-100 společnosti Volga-Dněpr na Pardubickém letišti.
23.12.2007


foto An-124-100
Další návštěva na pardubickém letišti 30.12.2007.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#239083 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zopar fotiek An-124-100 Ruslan, ukrajinskej spoločnosti Antonov a ruskej spoločnosti Volga - Dnepr.


zdroj: vlastné foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#250343 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

AN-124-100


Nakládanie a preprava Mi-17 v Ruslane.


zdroj: vlastné foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#250344 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dnešní návštěva v Pardubicích
An-124 ukrajinské společnosti Antonov Design Bureau, registrace UR-82009
6.12.2008 13:05
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#288388 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Antonov AN-124-100 Ruslan č. UR-82029, Schwechat 11/2007
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#294765 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

kokpit stroje Antonov AN-124-100M-150 Ruslan
UR-82009


fotografie zveřejněny se svolením autora:
Andrej Ildza
http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz

autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#298553 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak ještě jedna pořádná zepředu a nádavkem jedna z boku.
Pardubické letiště (LKPD) 3.5.2009
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastní foto

vlastní foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#311802 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Náklad na palubě se rozmisťuje pomocí dvou podélně se pohybujících jeřábů s nosností 10 000 kg-



zdroj: vlastne foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastne foto

vlastne foto
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - vlastne foto

vlastne foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#320040 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dvojice fotek z 22.7.2009 - LKPR (Praha Ruzyne)


An-124-100
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#321696 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

An-124 Ruslan - vykládání vrtulníku UH-60 Black Hawk 24.dubna 2010 v Alexandrii, stát Luisiana, USA (část 1)


Fotografie: Matt Ellis, Alexandria, Louisiana








URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#356721 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

An-124 Ruslan - vykládání vrtulníku UH-60 Black Hawk 24.dubna 2010 v Alexandrii, stát Luisiana, USA (část 2)


Fotografie: Matt Ellis, Alexandria, Louisiana








URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#356722 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pri použití prednej rampy sa predné podvozkové nohy nezasúvajú do trupu, ale sklápajú sa dopredu pred trup. Nedeje sa to pomocou hydrauliky, ale skrutkoveho prevodu.



zdroj: vlastné foto 8.6.2006
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - predný podvozok

predný podvozok
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#359538 Version : 0
A few selection of photos of the interior of the cargo area, more photos in this photo gallery..
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Manipulační jeřáby.

Manipulační jeřáby.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Letový zápisník tzv. černá skříňka nacházející se v zadní části letounu na jeho pravé straně.

Letový zápisník tzv. "černá skříňka" nacházející se v zadní části letounu na jeho pravé straně.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] - Buben ovládání zadních nákladových vrat.

Buben ovládání zadních nákladových vrat.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#496296 Version : 0
An-124 Ruslan and SALIS

The project SALIS (Strategic Air Lift Interim Solution, later Strategic Airlift International Solution) arose on the basis of the conclusions of the prague NATO summit (2002), which specifies the requirements of the so-called PCC (Prague Capabilities Commitment), which included, inter alia, the requirement for so-called secured access to strategic air transport capabilities. The specific implementation was based on memorandum signed by the majority of NATO member states including the Czech republic in 2004. Its essence is to ensure the strategic air transport, especially heavy military equipment, and oversized cargo via civilian air carriers operating transport aircraft An-124 Ruslan.

The relevant contract with effect from January 2006 on behalf of the member countries of NATO concluded the Agency NAMSA (NATO Maintenance and Supply Agency, today, the NSPA - NATO Support and Procurement Agency) with the company Ruslan SALIS GmbH, which was an association of airlines Volga-Dnepr Airlines (Russia) and Antonov Design Bureau (Ukraine) has engaged in a giant transport aircraft An-124-100 Ruslan. The daily activity of the program SALIS coordinates the international military organization SALCC (Strategic Air Lift Coordination Cell). The member countries of NATO, including the Czech republic, in the past used the project mainly to supply its troops in Afghanistan, but also in other destinations. Average need flight hours in the two-way journey from the Czech republic to Afghanistan amounted to about 19 hours of flight time.

The main advantage of this contract is that it guarantees to the participants of the project continued availability of up to six aircraft An-124 (permanent lease of two aircraft An-124 the benefit of the participants and further delivery of the other two aircraft in three days and the other two to nine days, and without regard to any competitive civil contract). In addition, any of the signatories SALIS is within 72 hours of the two available transport of the machine in any convenient airport in the world. Ruslany earmarked for the needs of the project SALIS have a home base at the airport Leipzig/Halle. In addition to the 17 european states of NATO into the project SALIS joined Canada and two non-NATO countries (Finland and Sweden). Since then, the number of participating NATO countries gradually reduced, until in 2020 amounted to nine states. If necessary, you may delivery company to provide air transport aircraft also the An-225, the Il-76 or even An-22.

In 2010, flew the aircraft project SALIS more than three thousand flying hours, during which the airline carried more than 17,000 tons of material. Czech republic in this period benefited from approximately 60 flight hours per year. Between the years 2006 to 2013 conducted by the Army of the Czech republic company Ruslan SALIS GmbH 56 flights, in which it was transported over 4 200 tons of material.

As a result of the crimean crisis and the war in eastern Ukraine in 2014, in the original Russian-the Ukrainian joint venture Ruslan SALIS GmbH began to appear cracks, which culminated in the acrimonious split two years later. From the beginning of the year 2017, therefore, NATO's program SALIS objednávalo air transport not only at the Ruslan SALIS GmbH (operated now only Volga-Dnepr Airlines), but newly also by the Antonov SALIS GmbH (Antonov Design Bureau). From 1. January 2019 the project SALIS ensured only by the Antonov Logistics SALIS GmbH, where he has a 51% share of Antonov Airlines. The rest belongs to German logistics firm Aircargonet International GmbH.

Source:
https://www.army.cz
www.bundeswehr-journal.de
.
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#639762 Version : 0
An-124-100-150 Volga Dnepr Airlines at RWY04 LZIB 10/2020 - transport 3.5 million Covid19 AG tests from Seoul.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -



Author Website : https://www.planephotos.net/photo/24230/Antonov-An-124-100-150-Ruslan_RA-82081/

URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#671659 Version : 0
An-124-100M Antonov Airlines and loading Mi-17V5.
Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] -



Author Website : https://www.planephotos.net/photo/25367/Antonov-An-124-100M-Ruslan_UR-82027/

URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#671805 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more