Mikojan-Gurevič Je-166

Mikoyan-Gurevich Ye-166
Микоян-Гуревич Е-166
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič Je-166 Mikoyan-Gurevich Ye-166
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич Е-166
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1963 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1963
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze Je-152/2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR nezalétán / never flown
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11440 kg 25221 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18469 kg 40717 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,79 m 28ft 10,06in
Délka:
Length:
19,66 m 64ft 6,01in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
42,69 m2 459.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-15B-300 o tahu 66,69 kN / 109,83 kN s přídavným spalováním Tumansky R-15B-300, thrust 14991 lb / 24692 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6690 l
1x 600 l nebo 1500 l přídavná nádrž
1472 Imp gal / 1767 US gal
1x 132 or 330 Imp gal / (159 or 396 US gal) drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2300 km/h v ? m 1429.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x K-80 2x K-80
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- konverze druhého Je-152 se zvýšenou zásobou paliva, silnějším motorem a raketami velkého dosahu
- projekt označen Je-152P, dokončený stroj kvůli mírným odlišnostem (postrádal kachní plochy, místo nich pouze "pahýly", ...) označen Je-152M (nebo naopak - zdroje se rozcházejí a Rusové mají rádi zmatek)
- kvůli problémům s dodávkou motoru nikdy nevzlétl, 1966 byl vystaven při letecké přehlídce v Domodědovu jako Je-166, což pro změnu bylo fiktivní označení původního Je-152/1 použité k zápisu rekordů v rychlosti a dostupu, a jako Je-166 je také dnes vystaven v Moninu
-
Zdroje:
Sources:
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#566868 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152m.html
.
Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#566870 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Foto: autor
Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


Mikojan-Gurevič Je-166 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-166-t780#184385 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more