Friedrichshafen FF.43

     
Název:
Name:
Friedrichshafen FF.43 ED Friedrichshafen FF.43 ED
Originální název:
Original Name:
Friedrichshafen FF.43 ED
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1916 Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.09.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
798 kg 1759 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1078 kg 2377 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,92 m 32ft 6,55in
Délka:
Length:
8,55 m 28ft 0,61in
Výška:
Height:
3,35 m 10ft 11,88in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,00 m2 333.68 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k Mercedes D.III, power 158 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
163 km/h v 0 m 101.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12 min do 2000 m 12 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
FF.40 byl neúspěšným prototypem, navrženým podle propozic německého námořnictva pro třímístný průzkumný a hlídkový námořní letoun. Neobvyklým prvkem konstrukce byly dvě tažné vrtule, poháněné ale jedním motorem. V červnu 1916 říšské vojenské námořnictvo objednalo u pěti leteckých továren vývoj jednomístného stíhacího letounu pro ochranu námořních leteckých základen. U Albatrosu tak vznikl W.4, LFG typ W, Hansa-Brandenburg KDW a Rumpler Ru.6 BI. U firmy Friedrichshafen byl 8. června 1916 podle stejného zadání objednán typ FF.43. Po dokončení prací 29. srpna byl dopraven do Seeflugzeug Versuchskommando, kde byl testován v provozu na Severním moři. Sériová výroba nebyla objednána. 6. dubna 1917 byl letoun zničen. -
Zdroje:
Sources:
Borzutski, Siegfried. Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993. ISBN 3-92751-360-1.
Kroschel, G. Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.csd.uwo.ca
http://www.airwar.ru/enc/fww1/ff43.html

Friedrichshafen FF.43 -


Friedrichshafen FF.43 -


Friedrichshafen FF.43 -


URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-43-t79379#291462 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more