Mikojan-Gurevič I-220 AM-38F

Mikoyan-Gurevich I-220 AM-38F
Микоян-Гуревич И-220 АМ-38Ф
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-220(A) (AM-38F) Mikoyan-Gurevich I-220(A) (AM-38F)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-220(A) (АМ-38Ф)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.06.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.06.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2936 kg 6473 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3574 kg 7879 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
9,603 m 31ft 6in
Výška:
Height:
3,160 m 10ft 4,4in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,38 m2 219.37 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
175,368 kg/m2 35.92 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-38F kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec upravený na provoz ve vyšších výškách o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k).
Vrtule trojlistá kovová AV-5L-126A s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m.
Mikulin AM-38F twelve-cylinder liquid-cooled supercharged (modified for high altitude) Vee engine rated at 1,677 hp at 2,350 rpm for take-off,
driving a three-blade AV-5L-126A metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
455 l 100 UK gallons (120.2 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
624 km/h v 2650 m 387.7 mph in 8694 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
560 km/h v 4800 m 348 mph in 15748 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,7 m/s 3287.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,5 min do 3000 m 2,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 31168 ft
Dolet:
Range:
730 km 453.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
960 km 596.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 150 granátů pro každý. Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 150 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Jednalo se o nouzovou konstrukci, pro ověření vlastností letounu, než bude k dispozici výškový motor Mikulin AM-39 -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html
http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-220.php
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-220.html
www.topedge.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-38F-t794#117297 Version : 0
Photography fighter aircraft I-220 with the engine Mikulin AM-38F
Source: http://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html.
Mikojan-Gurevič I-220 AM-38F -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-38F -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-38F-t794#458726 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more