Mikojan-Gurevič I-221

Mikoyan-Gurevich I-221
Микоян-Гуревич И-221
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-221(2A) Mikoyan-Gurevich I-221(2A)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-221(2A)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
02.12.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3179 kg 7008 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3888 kg 8572 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,75in
Délka:
Length:
9,550 m 31ft 4in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,44 m2 241.54 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
173,262 kg/m2 35.49 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěmi turbodmychadly TK-2B, vzletový výkon 1 397 kW (1 900 k) a 1 140 kW (1 550 k) h= 7 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná AV-9A o průměru 3 500 mm,
Mikulin AM-39A twelve-cylinder liquid colled Vee engine supercarged a two turbocharger TK-2B, rated at 1,874 hp for take- off and 1,529 hp at 22,966 ft,
driving a three-driving a three-blade variable-pitch AV-9A propeller of 11ft 5,8in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
605 l 133 UK gallons (160 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
689 km/h v 7000 m 428.1 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,12 m/s 3566.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,6 min do 5000 m 4,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14500 m 47572 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm se zásobou 100 granátů pro každý. Two fixed synchronized 0.79 inch ShVAK cannons with 100 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i221.html
airspot.ru
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-221.html
www.topedge.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-221-t795#252359 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i221.html
.
Mikojan-Gurevič I-221 - Stroj byl poškozen při prvním letu a nikdy neopraven.

Stroj byl poškozen při prvním letu a nikdy neopraven.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-221-t795#564592 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more