Mikojan-Gurevič I-224

Mikoyan-Gurevich I-224
Микоян-Гуревич И-224
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-224 Mikoyan-Gurevich I-224
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-224
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.09.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.09.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
20.10.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3100 kg 6834 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3780 kg 8333 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,8in
Délka:
Length:
9,600 m 31ft 5in
Výška:
Height:
3,660 m 12ft
Plocha křídla:
Wing Area:
22,44 m2 241.54 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
168,449 kg/m2 34.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39FB kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbokompresory TK-2B, vzletový výkon 1 324 kW (1 800 k) a max. výkon 1 471 kW (2 000 k) v h= 13 100 m
Vrtule čtyřlistá AV-9L-26 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 500 mm.
Mikulin AM-39FB twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with a two turbochargers TK-2B rated at 1,775 hp for take-off and 1,973 hp at 42,975 ft,
driving a four-blade variable-pitch AV-9L-26 propeller of the diameter 11ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
647 l 142.32 UK gallons or 171 US gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
693 km/h v 13100 m 430.6 mph in 42979 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20,833 m/s 4101 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,0 min do 5000 m 4,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14000 m 45932 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km 869.9 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón B-20 ráže 20 mm nad motorem se zásobou střeliva 100 nábojů pro každý. Two fixed forward-firing 0.79 inch Berezkin B-20 cannos uper engine, 100 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon Yefim, Mikoyan's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 13, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 2003 ISBN 1-85780-160-1.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Клиценко, В.И. От МиГ-1 до МиГ-35. Авиамир, Москва 2009. ISBN: 978-5-903035-10-6.
http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-224.php
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i224.html
http://www.airvectors.net/avmig3.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117405 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Historie:
OKB Mikojana a Gureviče projektovala v průběhu druhé světové války téměř výhradně výškové letouny. Nutno říci, že některé její konstrukce byly velmi zajímavé, nebo měly velmi zajímavé výkony. K takovým letadlům patřil beze sporu i experimentální výškový stíhač I-224. Byl to dolnoplošník ladných tvarů s mohutnou čtyřlistou vrtulí AV-9L-26, tato vrtule měla listy o šířce 40 cm! (musela přivodit velký gyroskopický moment a tím i překlápět letadlo).
I-224 dosahoval dobrých výškových charakteristik, ale do sériové výroby se nedostal, protože koncem roku 1944 již neměl soupeře proti kterému by bojoval. Letoun se zkoušel i po havárii, která jej postihla asi po prvních pěti letech, zkoušky trvaly až do roku 1946, kdy létal s přetlakovou kabinou, zkoušely se také jiné typy turbokompresorů.

Je takřka paradoxní, že OKB MiG konstruovala po celou válku výškové stíhačky, které byly připraveny pro výrobu, ale když nad Moskvou operovaly JU-86P vyvíjela výškovou stíhačku OKB Jakovleva Jak-9PD a ta byla operačně nasazena.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117411 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

a fotografie
Mikojan-Gurevič I-224 -


Mikojan-Gurevič I-224 -


Mikojan-Gurevič I-224 -


Mikojan-Gurevič I-224 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117413 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek
Mikojan-Gurevič I-224 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#117412 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ještě jedna lepší fotografie
Mikojan-Gurevič I-224 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-224-t797#122042 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more