WSK-Mielec Lim-6bis

     
Název:
Name:
WSK-Mielec Lim-6bis WSK-Mielec Lim-6bis
Originální název:
Original Name:
WSK-Mielec Lim-6bis
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1964 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 1, Mielec /
DD.MM.1963-DD.MM.1965 Lotnicze Zakłady Remontowe Nr 4, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1965
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
WSK: 70
LZR-4: ~80 konverzí Lim-5M/Lim-6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4335 kg 9557 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5550 kg 12236 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6500 kg 14330 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,63 m 31ft 7,12in
Délka:
Length:
11,09 m 36ft 4,61in
Výška:
Height:
3,80 m 12ft 5,61in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,60 m2 243.26 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lis-5 o tahu 25,49 kN / 33,15 kN s přídavným spalováním Lis-5, thrust 5732 lb / 7452 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1415 l
2x 400 l přídavná nádrž
311 Imp gal / 374 US gal
2x 88 Imp gal / 106 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
11701) km/h v ? m 727 1) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
55 m/s 10826.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,3 min do 10000 m 8,3 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m 52493 ft
Dolet:
Range:
250 km 155.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1900 km 1180.6 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon N-37D ráže 37 mm, 40 nábojů
2x kanon NR-23 ráže 23 mm, 80 nábojů každý


2x raketnice MARS-2 s 16 raketami S-5 ráže 57 mm a
2x 250kg puma


2x 140kg puma a
2x 250kg puma
1x 37 mm N-37D cannon, 40 rounds
2x 23 mm NR-23 cannon, 80 rounds each


2x MARS-2 rocket pod with 16 S-5 rockets and
2x 551 lb bomb


2x 309 lb bomb and
2x 551 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) bez podvěsů; se dvěma raketnicemi MARS-2 a přídavnými nádržemi 1019 km/h v 3000 m


- definitivní stíhací bombardovací verze Lim-5, podvozek opět jednoduchý, odstraněny problémové konformní nádrže, motor Lis-6 nahrazen spolehlivějším Lis-5, ale ponechán brzdící padák v zádi; nově druhý pár závěsníků pro přídavné nádrže či pumy
- na Lim-6bis přestavěny všechny Lim-6 a zbývající Lim-5M
1) clean; with MARS-2 pods and drop tanks 633.2 mph in 9843 ft
Zdroje:
Sources:
Butowski, P.; Hołyś, W. Samolot myśliwsko-szturmowy Lim-6bis, TBiU nr 117. Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1987. ISBN 83-11-07484-4.
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighter of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-1.
Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
Jiří Vraný, Hurt, Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17/Hawker Hurricane Mk.I./Spad VII, XII, XIII. Naše vojsko, Praha 198 9. ISBN 80-206-0125-2.
ruslet.webnode.cz
www.polot.net
URL : https://www.valka.cz/WSK-Mielec-Lim-6bis-t80685#565631 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Lim-6bis trupového čísla 105 v krakovském muzeu
WSK-Mielec Lim-6bis - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/WSK-Mielec-Lim-6bis-t80685#295618 Version : 0
Lim-6bis "404" (serial no. 1J 0404) is an exhibit of Aero Slovakia - Aviatik klub. The exhibit was produced in Poland at the WSK Mielec plant as a version of the Lim-6 in 1961. A year later it was converted to the "bis" version. The aircraft served in the Polish Air Force. A four-wheeled main landing gear was later experimentally mounted on this piece due to tests of the type's take-off and landing capability on unpaved surfaces. In the 1970s the aircraft, like other Polish machines, was given camouflage, and flew in it. The machine has been restored to its original form from the 1960s. It is the only MiG-17 type machine exhibited in Slovakia.


The aircraft was imported from Prešov on 14.9.2005. It was badly damaged by past crashes and had one hinge of the right wing destroyed. Many parts had to be replaced, the cockpit was reconstructed and a total of 555 working hours were worked on the restoration by the Aero Slovakia team and co-workers. The refurbishment was completed in early November 2005.


Source:
www.aeroslovakia.sk
WSK-Mielec Lim-6bis -



Author Website : http://www.aeroslovakia.sk/aviatik-klub.html#mig-17

WSK-Mielec Lim-6bis -



Author Website : http://www.aeroslovakia.sk/aviatik-klub.html#mig-17

URL : https://www.valka.cz/WSK-Mielec-Lim-6bis-t80685#538477 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more