Mikojan-Gurevič I-380

Mikoyan-Gurevich I-380
Микоян-Гуревич И-380
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-380 Mikoyan-Gurevich I-380
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-380
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1954-DD.MM.1954 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1954-DD.MM.1954
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR nezalétán / never flown
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5485 kg 12092 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7600 kg 16755 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8954 kg 19740 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,98 m 29ft 5,54in
Délka:
Length:
14,83 m 48ft 7,86in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
30,00 m2 322.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-3 o tahu 61,29 kN / 82,38 kN s přídavným spalováním Klimov VK-3, thrust 13778 lb / 18519 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1775 km/h v 10000 m 1102.9 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,9 min do 1000 m 1,9 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18800 m 61680 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1365 km 848.2 mi
Výzbroj:
Armament:
3x kanon NR-30 ráže 30 mm v kořeni křídla, 65 nábojů každý

2x raketnice ORO-57K s 8 raketami ARS-57 ráže 57 mm nebo
2x neřízená raketa TRS-190 Strela ráže 190 mm nebo
2x neřízená raketa ARS-212 Ovod ráže 212 mm nebo
2x 250kg puma
3x 30 mm NR-30 cannon in the wing roots, 65 rounds each

2x ORO-57K rocket pod with 8 57 mm ARS-57 rockets or
2x 190 mm TRS-190 Strela unguided rocket or
2x 212 mm ARS-212 Ovod unguided rocket or
2x 551 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- také I-3, vznikl podle stejného zadání jako Je-2, Je-5, S-1 a T-3
- výkony vypočtené, kvůli problémům s dodávkami motorů VK-3 nikdy nevzlétl
- druhý prototyp dokončen jako I-3U (I-420)
- also I-3, designed for the same proposition as Ye-2, Je-5, S-1 and T-3
- due to the problems with engine delivery never flown, performance data are calculated
- second prototype finished as I-3U (I-420)
Zdroje:
Sources:
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-380-t815#566223 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fighter/i380.html
.
Mikojan-Gurevič I-380 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-380-t815#566224 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more