Aero A-35

     
Název:
Name:
Aero A-35 Aero A-35
Originální název:
Original Name:
Aero A-35
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928 podzim / autumn
Osádka:
Crew:
1+5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1120 kg 2469 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,52 m 47ft 7,64in
Délka:
Length:
9,75 m 31ft 11,86in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
28,70 m2 308.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,2 kg/m2 13.56 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter Castor II o výkonu 177 kW/240 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Walter Castor II, power 237 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
197 km/h v ? m 122.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21,5 min do 2000 m 21,5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
660 km 410.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Letoun byl původně projektován pro plánovaný přelet Atlantiku. Po zrušení tohoto přeletu, byl přepracován na dopravní a nabídnut Československým státním aeroliniím. Pět vyrobených strojů nalétalo během své služby v ČSA celkem 798028km.

Stroje OK-ATK/ATZ patřící Baťovu leteckému oddělení byly v roce 1939 zabaveny Německem a přelétnuty do Luftpark Sagan-Küpper.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/03
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#23813 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/aero35.html
Aero A-35 - OK-AUB byl zapsán do rejstříku 13. 10. 1930 a vyškrtnut 1. 4. 1938. Poslední dva roky byl používán Masarykovou leteckou ligou.

OK-AUB byl zapsán do rejstříku 13. 10. 1930 a vyškrtnut 1. 4. 1938. Poslední dva roky byl používán Masarykovou leteckou ligou.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#432459 Version : 0
...
Aero A-35 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#26965 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more