Avia BH-17

     
Název:
Name:
Avia BH-17 Avia BH-17
Originální název:
Original Name:
Avia BH-17
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1924-DD.12.1924 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1924-DD.12.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
05.09.1923
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
762 kg 1680 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1072 kg 2363 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,86 m 29ft 0,81in
Délka:
Length:
6,73 m 22ft 0,95in
Výška:
Height:
2,65 m 8ft 8,32in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,30 m2 229.27 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
50 kg/m2 10.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano Suiza 8Fb o výkonu 221 kW/300 k
Vrtule dvoulistá dřevěná
Hispano Suiza 8Fb, power 296 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
238 km/h v ? m 147.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
206 km/h v ? m 128 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13 min do 5000 m 13 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm (600 nábojů) 2x .303 Vickers vz. 09 machine gun, 300 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Typ který vzešel z BH-8 byl v armádě používán až do začátku 30. let, kdy došlo k jeho postupnému rušení. Pokračováním vývoje B-17 byla konstrukce Avie B-21.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-17-t8343#23841 Version : 0
...
Avia BH-17 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-17-t8343#27052 Version : 0
The venturi tube above the upper wing served to drive exhaustoru Weymann, dopravujícím fuel into the carburetor. Was used on the first BH-11, but the failure rate was later replaced by two měchovými pumps.

http://www.airwar.ru/enc/fww1/bh17.html
.
Avia BH-17 -


Avia BH-17 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-17-t8343#433216 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more