Avia BH-25L

     
Název:
Name:
Avia BH-25L Avia BH-25L
Originální název:
Original Name:
Avia BH-25L
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
17.07.1926
Osádka:
Crew:
2 + 5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1950 kg 4299 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2970 kg 6548 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,30 m 50ft 2,36in
Délka:
Length:
12,82 m 42ft 0,72in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
62,5 m2 672.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
46,6 kg/m2 9.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda Lorraine Dietrich 12Cc o výkonu 331 kW/450 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Škoda Lorraine Dietrich 12Cc, power 444 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20 min do 2000 m 20 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový sedmimístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Letoun vznikl pro soutěž Ministerstva veřejných prací na dodávku dopravního letadla ČSA, kterou nakonec vyhrálo Aero s A-23. Jelikož hlavní akcionář Avie, společnost Škoda, v té době začala podnikat i v oboru letecké dopravy byl prototyp zakoupen pro nově vzniklou Československou leteckou společnost.
Zabudováním vhodnější motorové jednotky vznikl BH-25J, které se dostaly do sériové výroby.
-
Zdroje:
Sources:
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/05
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25L-t8347#23845 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Avia BH - 25
Avia BH-25L -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25L-t8347#27535 Version : 0
A frontal view of the eL-BABu.

http://www.airwar.ru/enc/cw1/bh25.html
.
Avia BH-25L -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25L-t8347#433222 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more