NK9H Homare 21 (Ha-45-21)

誉二一型 . NK9H (ハ45-21)
     
Název:
Name:
Nakadžima Ha-45-21 Nakajima Ha-45-21
Originální název:
Original Name:
誉二一型(ハ45-21、NK9H)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
中島飛行機株式会社/Nakajima Hikōki Kabushiki Gaisha, Musashino plant
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8 747 (všechny verze dohromady)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1942
Použití:
Use:
C6N1, J5N1, N1K1-J, N1K2-J, P1Y3, Nakadžima Ki 84-Ia, Ki-84-II Kai
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
18
Hmotnost:
Weight:
821 kg 1810 lb
Celková délka:
Overall Length:
1778 mm 5ft 10in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1180 mm 3ft 10,46in
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
130 mm 5,12in
Zdvih:
Stroke:
150 mm 5,91in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,84 l 2187.09 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín minimálně s oktanovým číslem 95
vstřik směsi vody-metanolu
Gasoline 95 octane
Water-methanol injection
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
karburátory carburettors
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,0 : 1 7,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování dvorychlostním jednostupňovým odstředivým kompresorem Supercharger: Two-speed single stage centrifugal
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1471.3 kW při 3000 ot/min 1973 bhp at 3000 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
Vzletový 1 471 kW (2 000 k) při 3 000 ot./min a plnícím tlaku +500 mm Hg (0,667 barů)
Bojový výkon:
I. převod. stupeň kompresoru: 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů).
II. převod. stupeň kompresoru: 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů).


Vstřik vody a metanolu přímo do kompresoru.


Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě válců, otevírané zdvíhací tyčkou) 2 ventily na válec.


- Tato verze motoru se vyznačovala dosti častou závadou – náhlým poklesem plnícího tlaku a tím i ztrátou výkonu.
- Velkým kladem byl malý průměr motoru.
Take-off power: 1,973 hp at 3,000 rpmat boost +9.668 psi.
Low blower rated: 1,835 hp at 3,000 rpm at 5,741 ft boosted +5.801 psi
High Blower rated: 1,598 hp at 3,000 rpm at 20,000 ft boosted +5.801 psi
Boost TO +500 and +300 rated


Water methanol injection


Valvetrain: push rod operated overhead-valve system with 2 valves per cylinder
Zdroje:
Sources:
Leszek A. Wielicko, Nakajima Ki-84 Hayate, Kagero, Monografie - Monographs No. 3018, ISBN 83-89088-76-2
René J. Francillon, The Nakajima Ki-84, Aircraft in Profile, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, 1969
Famous Airplanes Of the World, No.19, Army Type 4 Fighter Hayate. Bunrindo, Tokyo, Japan, rok 1989
http://ja.wikipedia.org/wiki/
www.enginehistory.org
URL : https://www.valka.cz/NK9H-Homare-21-Ha-45-21-t84202#309253 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more