Curtiss P-1C Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-1C Hawk Curtiss P-1C Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-1C Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
33
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
969 kg 2136 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1349 kg 2973 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.3 m 30ft 6in
Délka:
Length:
7.01 m 23ft
Výška:
Height:
2.67 m 8ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1150-5 o výkonu 324 kW
dvoulistá kovová vrtule
Curtiss V-1150-5, power 435 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l
189 l přídavná nádrž
50 US gal
50 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
248.5 km/h v 0 m 154.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
199.6 km/h v ? m 124 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.4 m/s 1460 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.9 min do 1524 m 3.9 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6340 m 20800 ft
Dolet:
Range:
527.9 km 328 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
891.6 km 554 mi
Výzbroj:
Armament:
1x 12,7mm kulomet Browning
1x 7,62mm kulomet Browning
1x .50 Browning machine gun
1x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curt.html

Curtiss P-1C Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-1C-Hawk-t84497#310666 Version : 0
33 P-1C (Model 34O, 29-227/259) were ordered in October 1928. The engine was again replaced by a newer and more reliable version, the V-1150-5 (D - 12E), was even larger, 30-inch wheels, equipped with mechanical brakes, and the last two machines have hydraulic shock absorbers instead of the rubber blocks. The user was traditionally 1. fighter group Selfridge-Field.

P-1C 29-259 was completed as XP-6B with the engine V-1570-1 Conqueror and tank volume 946 l and was designed to record the flight captain Ross Hoyt from New York to Alaska, with return path 19. July 1929 but crashed. After the repair was sent to Wright Field, where he continued as a trial until August 1931.

XP-1C was the designation of the allocated P-1C 29-238, which was used for testing radiator Heinrich and cooling system with a liquid Preston..
Curtiss P-1C Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-1C-Hawk-t84497#423871 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more