Main Menu
User Menu

Military history website

     
Název:
Name:
AM-70
Originální název:
Original Name:
AM-70
Kategorie:
Category:
mostní automobil
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR VOP-026, Šternberk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2008
Obsluha:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
33 700 kg
Celková délka:
Overall Length:
12 500 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3 350 mm
Celková výška:
Overall Height:
3 530 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm
Rozvor:
Wheelbase:
1 950 mm - 3 250 mm - 1 450 mm
Rozchod:
Track:
2 072 mm (přední nápravy), 2 072 mm (zadní nápravy)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3C-928-90
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 210
- synchronizovaná převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
420 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
600+ km (?)
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
15°/18°
Svah:
Gradient:
30°
Boční náklon:
Side Slope:
25°
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,75 m
Nástavba:
Superstructure:
nůžkový most se zatížitelností v třídě MLC 70:
- délka mostního pole: 13 500 mm
- šířka mostního pole: 4 000 mm
- délka podpěr: 5 650 mm
- maximální délka mostu: 108 m (8 polí)

- průjezd pásové techniky do hmotnosti: 63 500 kg
- průjezd návěsové soupravy do hmotnosti: 73 020 kg
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Infodeska, IDET 2009
URL CZ: https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#322545Verze : 3
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#322545Version : 0
MOD
AM-70

The AM-70 bridge car is designed for bridging dry and water obstacles for the needs of transporting equipment with parameters in the MLC 70 ( Military Load Classification) according to STANAG 2021. For this, it uses a guided bridge structure, which enables seamless connection of individual bridge fields. The bridge car is equipped with a bulldozer blade, which is designed for landscaping for the construction of the bridge and for the modification of access roads.

The set of four AM-70 vehicles is able to set up a bridge on solid supports with a total length of 54 meters to ensure the transport of tank and automobile military equipment over dry and wet obstacles with a maximum depth of 5.65 meters. The load capacity of the steel bridge in the MLC 70 according to STANAG 2021 guarantees the passage of tracked vehicles up to 63.5 tons and tractors with a low loader up to 73.02 tons up to a speed of 20 km/h.

The project was launched in July 2005 and completed in December 2008. The costs for the entire period of the program amounted to CZK 82,856,000 (all paid from public funds). The Vyškov division of the VTÚPV state enterprise VOP-026 acted as the main researcher. Production was provided by its parent plant in Šternberk.

The construction of the scissor bridge is directly based on the concept used in the bridge car AM-50. The load-bearing capacity of the bridge in the MLC-70 class was achieved by reinforcement, other differences include the modification of the A-shaped supports and the use of hydraulic elements (instead of mechanical ones) for laying/lifting the bridge. The superstructure is mounted on a chassis Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R with a cabin with ballistic protection Level 1 according to STANAG 4569.

Military tests of the AM-70 bridge car were completed around the end of April 2009. Only one car and three bridges were produced. One of them was probably (irreparably?) Damaged during tests and eventually had to end up in the area VOP-026 and Sternberk. 151. Engineer Battalion has in its arsenal only one car AM-70 and two bridges.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
CZE - AM-70 (automobil mostní) - (VOP 026 / VTÚPV)

(VOP 026 / VTÚPV)
URL CZ: https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312768Verze : 8
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312768Version : 0
MOD
AM-70 (F 43-07) shortly after the end of military trials, May 2009.
CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312772Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#312772Version : 0
MOD
Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

AM-70 na IDETu 2011


Podle ústní informace ve výzbroji AČR je jeden prototyp automobilního mostního pokladače a dva prototypové mosty.


Jeden z mostů je vybaven výsuvnou hydraulickou opěrou pro práci do maximální hloubky dna 5 m.


Fotografie vlastní.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Infodesky IDET 2011.

Infodesky IDET 2011.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Pravá strana mostního pokladače.

Pravá strana mostního pokladače.
CZE - AM-70 (automobil mostní) -


CZE - AM-70 (automobil mostní) - Vojenské evidenční číslo vozidla.

Vojenské evidenční číslo vozidla.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Pravá strana v kabině vozidla. Výrobní štítek firmy Tatra.

Pravá strana v kabině vozidla. Výrobní štítek firmy Tatra.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Pravá strana vozidla. Výrobní číslo umístěné na rámu dveří pancéřové kabiny.

Pravá strana vozidla. Výrobní číslo umístěné na rámu dveří pancéřové kabiny.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Levá strana vozidla. Výrobní štítek nástavby vozidla.

Levá strana vozidla. Výrobní štítek nástavby vozidla.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Levá strana vozidla. Výrobní štítek rámu mostního pokladače.

Levá strana vozidla. Výrobní štítek rámu mostního pokladače.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Výrobní štítek nůžkového mostu s opěrami.

Výrobní štítek nůžkového mostu s opěrami.
CZE - AM-70 (automobil mostní) - Výrobní štítek radlice.

Výrobní štítek radlice.
URL CZ: https://www.valka.cz/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#400908Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZE-AM-70-automobil-mostni-t84844#400908Version : 0
MOD