Avia CS-199

     
Název:
Name:
Avia CS-199 Avia CS-199
Originální název:
Original Name:
Avia CS-199
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1951 Automobilové závody, n.p., závod 2 Avia, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.1951
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
82
První vzlet:
Maiden Flight:
25.04.1947 (S-199)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2890 kg 6371 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3500 kg 7716 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,92 m 32ft 6,55in
Délka:
Length:
9,10 m 29ft 10,26in
Výška:
Height:
2,59 m 8ft 5,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,20 m2 174.38 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
171 kg/m2 35.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
M-211 (Jumo 211 F)
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- maximální výkon: 993 kW (1350 PS)
M-211 (Jumo 211 F)
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1332 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v ? m 360 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v ? m 249 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
850 km 528 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
VLM Kbely

Avia CS-199 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-199-t86133#415443 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Současně s jednomístnými S-199 v Avii vyráběli v období 1947 - 1951 i jejich dvoumístnou verzi.
Stroj tak měl dvojité řízení a dvě palubní desky, kvůli nimž musel být obsah hlavní palivové nádrže zmenšen a proto CS-199 používaly přídavnou nádrž pod trupem.
Jejich prázdná váha byla u 30 kg vyšší a max. rychlost o 10 km v hodině nižší než u S-199. Jak S-199 tak CS-199 byly u pilotů kvůli reakčnímu a setrvačnému momentu motoru Jumo 211 F a působení vrtule velmi neoblíbeny a mnoho se jich na těchto typech zabilo - mezi nimi dokonce i zalétávající pilot Avie Antonín Kraus.

Zdroj
Avia CS-199 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-199-t86133#337135 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Avia CS-199 (UC-26, výrobní číslo 565), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009. Uvedený stroj byl v šedesátých letech "objeven" na dvoře školy v Čelechovicích u Prostějova, odkud byl v listopadu 1966 převezen do Vojenských opraven. V rozmezí let 1967 až 1968 byla národním podnikem Avia provedena jeho generální oprava. "Kamufláž" letounu odpovídá době, kdy měla uvedená CS-199 na přelomu 40. a 50. let sloužit v Leteckém učilišti v Prostějově.
Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-199-t86133#318841 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more