Handley Page Halifax B Mk.I Series 3

     
Název:
Name:
Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 3 Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 3
Originální název:
Original Name:
Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 3
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1941-DD.10.1941Handley Page Ltd., Radlett
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1941-DD.10.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9 (Sn. L9600-L9608)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1941
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
15876 kg 35000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25240 kg 55645 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
27512 kg 60654 lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.070 m 98ft 8in
Délka:
Length:
21.360 m 70ft 1in
Výška:
Height:
6.320 m 20ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
116.13 m2 1250 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
217,343 kg/m2 44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon:
I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a
II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 960 mm.
Rolls-Royce Merlin X twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed supercharger, rated at 1,075 hp for take-off and
1,130 hp at 5,000 ft MS gear and
1,110 hp at 17,700 ft for combat power FS gear,
driving a three-blade constant-speed Rotol propellers of diameter 13 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
8 556 l 1,882 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410.4 km/h v 2134 m 255 mph in 7000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
306 km/h v 4572 m 195 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.2 m/s 439 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
28,5 min do 4572 m 41 min to 18000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5486 m 18000 ft
Dolet:
Range:
2993.41) km 18601) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
44742) km 27802) mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích,
2x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm, v bočním střelišti na obou stranách trupu, po 500 nábojích a
4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích,

Pumový náklad: 5 897 kg
4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích.
two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret 1,000 rpg,
two twin flexible 0.303 in Vickers K machine-guns in positions on each side fuselage in open windows, 500 rpg and
four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 1,000 rpg.

Bomb load:
Up to 13,000 lb (10,000 lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings bomb-bays)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s pumovým nákladem 4 990 kg
2) s pumovým nákladem 1 360 kg

HP.57 Halifax Mk I Series 3 představovaly přechodnou variantu, Halifax byl připravován na montáž žíznivějších motorů Merlin XX, Do křídel byly instalovány dvě nádrže každá o objemu 556 litrů. Olejové chladiče byly instalovány větší, aby uchladily výkonnější motory.
1) with bomb load 11,000 lb
2) with bomb load 3,000 lb

The HP.57 Halifax Mk I Series III had increased fuel capacity into the wings were installed two fuel tanks each with a volume 122 UK gallons and mounted larger oil coolers to accept the Merlin XX.
Zdroje:
Sources:
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6
Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1
Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156
http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#549804 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První sériová podoba bombardéru Handley-Page Halifax.


Těžký čtyřmotorový bombardér firmy Handley Page, který vznikl na základě specifikací P.13/36.


První projekt, HP-56, který měly pohánět dva motory Rolls-Royce Vulture, byl ještě před stavbou prototypu nahrazen čtyřmotorovou variantou (projekt HP-57).


Typ Handley Page Halifax Mk.I poháněla čtveřice motorů Rolls-Royce Merlin X.


Tato verze motoru byla první, vybavená dvourychlostním kompresorem, stále ovšem ještě uzpůsobená (pouze) pro spalování 87 oktanového benzínu, což znamenalo omezení plnícího tlaku — na +5¾ psi — což omezovalo maximální výkon (ve srovnání s pozdějšími, kupř. ve srovnání s motory Rolls-Royce Merlin XX, které pracujovaly již na 100 oktanový benzín).
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#89605 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Handley Page Halifax I


fotka je z tohoto serveru
Handley Page Halifax B Mk.I Series 3 -


URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#25386 Version : 0
A view of the Halifax cabin, 1941.


www.mission4today.com

Handley Page Halifax B Mk.I Series 3 -


URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#537291 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more