Kamov Ka-28 [kód NATO: Helix-A]

Камов Ка-28
     
Název:
Name:
Kamov Ka-28 Kamov Ka-28
Originální název:
Original Name:
Камов Ка-28
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní vrtulník helicopter for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1982-DD.MM.2013 Kumertauské letecké výrobní sdružení, Kumertau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.2013
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
54 (33 do roku 2000 / 33 until 2000)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1982
Osádka:
Crew:
2 (3)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
souosé rotory twin coaxial rotors
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
6200 kg 13669 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10600 kg 23369 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12000 kg 26455 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
15,90 1) m 52ft 1,98in 1)
Délka trupu:
Fuselage Length:
12,25 m 40ft 2,27in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
3,80 m 12ft 5,61in
Celková výška:
Overall Height:
5,40 m 17ft 8,59in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
15,90 m 52 ft 2in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
397,11 m2 4274.46 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Klimov TV3-117VMAR (Климов ТВ3-117ВМАР)
- výkon jednoho motoru: 1618 kW/2200 k
Klimov TV3-117VMAR (Климов ТВ3-117ВМАР)
- power output of one engine: 2170 bhp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v ? m 168 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v ? m 155 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,5 m/s 3051.2 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
200 2) km 124 2) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
800 km 497 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
osoby: 3 (zbraňoví operátoři / cestující)


náklad:
- v kabině: 4000 kg
- v podvěsu pod trupem: 5000 kg
persons: 3 (weapon operators / passengers)


cargo:
- in cabin: 8818 lb
- externally slung load: 11023 lb
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
maximální hmotnost výzbroje 800 kg na


torpéda:
2x AT-1M
2x VTT-1
2x UMGT-1
2x APR-2


hlubinné pumy:
8x PLAB-250-120
maximum armament weight of 1764 lb


torpedos:
2x AT-1M
2x VTT-1
2x UMGT-1
2x APR-2


depth charges:
8x PLAB-250-120
Vybavení:
Equipment:
radar Osminog
ponorný sonar VGS-3 Ros-V
MAD APM-73V Bor-1V
Osminog (Splash Drop) radar
VGS-3 Ros-V (Lamb Tail) dunking sonar
APM-73V Bor-1V MAD
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Helix-A
exportní verze Ka-27PL


1) průměr hlavního rotoru
2) akční rádius
NATO reporting name: Helix-A
export version of Ka-27PL


1) main rotor diameter
2) combat radius
Zdroje:
Sources:
OKB N. I. Kamova
http://www.airwar.ru/enc/sh/ka28.html
http://www.ka27.info
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-28-kod-NATO-Helix-A-t867#19592 Version : 0
In 1984, the Indian Navy joined the users of Kamov Ka-28 helicopters, which took a total of 13 machines of this type (three of them for crew training). Their first user was the squadron INAS 333 "Eagles", in November 1993 Ka-28 were also introduced into the armament INAS 339 "Falcons".
Kamov Ka-28 [kód NATO: Helix-A] - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-28-kod-NATO-Helix-A-t867#370595 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more