Název: Name: | Rolls-Royce Merlin II | Rolls-Royce Merlin II |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Merlin II | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Glasgow | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 283 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.06.1937 | |
Použití: Use: | Hawker Hurricane Mk.I Supermarine Spitfire Mk.I Fairey Battle Mk.II Hawker Henley Boulton Paul Defiant Mk.I Renard R.38 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 623,7 kg | 1375 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1753 mm | 5ft 9,01in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 757 mm | 2ft 5,8in |
Celková výška: Overall Height: | 1046 mm | 3ft 5,18in |
Vrtání: Bore: | 137,16 mm | 5,4in |
Zdvih: Stroke: | 152,43 mm | 6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27,021 l | 1648.92 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín oktanové číslo 87 a od roku 1939 benzín s oktanovým číslem 100 | 87 or later 100 Octane petrol |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor Rolls-Royce S.U. A.V.T.32 | Carburettor Rolls-Royce S.U. A.V.T.32 with automatic mixture control. |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0:1 | 6,0:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | jednostupňvý jednorychlostní odstředivý kompresor | supercharged, single-stage, single-speed gearbox |
Chlazení: Cooling: | kapalinou (100% glykol) | liquid-cooled (used 100% glycol coolant) |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 768.1 kW při 3000 ot/min | 1030 bhp at 3000 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon motoru: 597 kW při 3 000 ot/min - vzletový 768 kW při 3 000 ot/min v h= 1 676 m při plnícím tlaku 0,41 barů (307,526 mm Hg) Při použití paliva s oktanovým číslem 100 bylo možno zvýšit plnící tlak kompresoru na 0,184 barů a výkon stoupl na 865 kW v h= 3 734 m. Ventily: rozvod OHC 2 sací a dva výfukové ventily pro každý válec, výfukové ventily byly chlazeny sodíkem. | Power output: 800 hp at 3,000 rpm for take-off 1,030 hp at 3,000 rpm at 5,500 ft boost +6 psi From late 1939, using 100 octane fuel and +12 psi boost, rated 1,160 hp at 12,250 ft. Valvetrain: Overhead camshaft, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems. |
Zdroje: Sources: | http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm www.reference.com http://www.jshawmsc.f2s.com/merlin.htm http://www.bookrags.com/wiki/Rolls-Royce_Merlin http://www.spitfireart.com/merlin_engines.html archiv autora |