Škoda D-1

     
Název:
Name:
Škoda D-1 Škoda D-1
Originální název:
Original Name:
Škoda D-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1929 Akciová společnost, dříve Škodovy závody, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1090 kg 2403 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1580 kg 3483 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,24 m 40ft 1,88in
Délka:
Length:
7,64 m 25ft 0,79in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
24,80 m2 266.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,7 kg/m2 13.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda L o výkonu 331 kW/450 k
dvoulistá duralová nebo dřevěná vrtule
Škoda L, power 444 hp
two-blade dural or wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v ? m 167.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
244 km/h v ? m 151.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10 m/s 1968.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,7mm kulomet Vickers vz.09 2x .303 Vickers vz.09 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
vytrvalost 1,5 h


licence Dewoitine D.21 C.1
endurance: 1.5 hr


licence of Dewoitine D.21 C.1
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#26374 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zbrusu nová Škoda D-1 v montážní hale Škodových závodů.
Škoda D-1 -


URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#27517 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Radikálně odlišnou kamufláž a marking měly stroje četnických leteckých hlídek. Tato Škoda D-1.13 s „četnickou" imatrikulací OK-PAA nese předpisové zbarvení. Má šedozelený nátěr všech ploch s šarlatově červenými doplňky. Stejnou barvu mělo i bíle lemované imatrikulační označení. Poměrně velký pohyb letounů u ČLH dokazuje mj. i skutečnost, že stejnou imatrikulaci OK-PAA nosil v letech l936-1937 i stroj D-1.16. staré. Stroj D-1.13 skončil po okupaci svou pouť v depozitu Ministerstva vnitra v Trenčianských Biskupicích, kde byl zřejmě záhy zrušen.
Škoda D-1 -


Published with authors permit

Škoda D-1 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#397848 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Škoda D-1 - Škoda D.1-6 od 41. stíhací letky leteckého pluku 4 z letiště Hradec Králové. Stroj nese typické schéma pro konec 20. let a první polovinu 30. let. Celý letoun nese  nátěr barvou tzv. hliníkového bronzu. Kromě obvyklého označení pluku, letky a pořadí letce nese stroj výrazné manévrové číslo 16 na trupu. Stejné číslo bylo aplikováno přinejmenším na   spodní ploše křídla. Užívání písmena CH jako ozančení příslušnosti k letce bylo později zrušeno a nahrazeno písmenem 1, posléze rovněž zrušeným.

Škoda D.1-6 od 41. stíhací letky leteckého pluku 4 z letiště Hradec Králové. Stroj nese typické schéma pro konec 20. let a první polovinu 30. let. Celý letoun nese nátěr barvou tzv. hliníkového bronzu. Kromě obvyklého označení pluku, letky a pořadí letce nese stroj výrazné "manévrové" číslo 16 na trupu. Stejné číslo bylo aplikováno přinejmenším na spodní ploše křídla. Užívání písmena CH jako ozančení příslušnosti k letce bylo později zrušeno a nahrazeno písmenem 1, posléze rovněž zrušeným.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#503243 Version : 0
At the conclusion of his service with the machines D-1 received use of when training. It was the fate of this Damage D-1.19, which remember studio service with military and police air force, where her back took over the soldiers. Served then in the Military aviation school (VLU) in the Prostějov, with narrow designation c-216. Later she was předisponována to Slovakia to a training squadron Aviation regiment 3 "the General-squadron M. R. Stefanik", where after 14. march 1939 moved into a state just emerging Slovak air force. It was the last letuschopným specimen of this type of aircraft. In October 1940, when the training squadron became part of the newly formed flight school the Slovak air weapons (LV-SVZ), the Skoda has been the relocation of the IS-SVZ to the Trencianske Biskupice, where, however, was soon for the age of the canceled..
Škoda D-1 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#467241 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Propagační snímek řady jedenácti zbrusu nových stíhaček Škoda D-1 před firemním hangárem v Plzni v roce 1929. Zleva stroje výrobních čísel 12, 5, 25 a 13. První z nich, D-1.12, sloužila u Letky 41 Leteckého pluku 4 a byla odepsána 2. června 1933. Při nácviku bitevního náletu byla náhle sražena silným nárazovým větrem a roztříštila se o zem. Pilot rtm. Rudolf Beneš však vyvázl jen s lehkým zraněním.
Škoda D-1 -


URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#336964 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more