Supermarine Seafire Mk.XVII

Supermarine Seafire Mk.17
     
Název:
Name:
Supermarine Seafire Mk.XVII Supermarine Seafire Mk.XVII
Originální název:
Original Name:
Supermarine Seafire Mk.XVII
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.194R Cunliffe-Owen Aircraft Ltd., Eastleigh
DD.04.1945-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1945-DD.MM.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
232:
212 Eastleigh
20 Yeovil
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - Vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - Catapult Take Off But Arested Recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2891 kg 6374 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3735 kg 8234 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9,710 m 31ft 10in
Výška:
Height:
3,480 m 11ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2 242 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
166,15 kg/m2 34.03 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Griffon VI kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem o výkonu 1 380 kW v h= 610 m.
Vrtule čtyřlistá Rotol s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 175 mm
Rolls-Royce Griffon VI, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, single-stage two-speed supercharger, rated 1,850 hp at 2,000 ft,


driving a four blade constant-speed Rotol propeller of the diameter 10ft 5in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
545 l + 150 l v trupu (v průzkumné verzi nebyla instalována)
pod křídly dvě bojové nádrže o objemu 102,5 l
120 UK gallons and 33 UK gallons in a fuselage and
two drop tanks of 22.5 UK gallons under wings
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
598.7 km/h v ? m 372 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
329.9 km/h v ? m 205 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
27,55 m/s 5423.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11125 m 36500 ft
Dolet:
Range:
1024 km 636.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, 150 nábojů na hlaveň a
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm se zásobou 350 nábojů na hlaveň.
1x puma o hmotnosti 227 kg
2x puma o hmotnosti 113 kg (s přetížením) 8x neřízená raketa ráže 76,2 mm
Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, in the wings, 150 rpg and
four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II in the wings, 350 rpg.
Bomb load: Up to 1,000 lb bombs (One 500lb and/or two 250lb bombs or could carry eight 3in rocket projectiles, four under each wing
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Supermarine Type 386
- palubní stíhací letoun
- Některé prameny tento typ označují jako Seafire Mk.41
- Změny oproti Seafiru Mk.XV:
1.) elektroinstalace upravena na napětí 24 V
2.) u stíhacích letounů byla v trupu instalována nádrž o objemu 150 l (průzkumné letouny (FR Mk.17) zde nesly kamery F.24)
3.) trup za kabinou byl snížen. kabina byla kapkovitá (úpravou trupu se podařilo snížit hmotnost)
4.) podvozek byl upraven, byl zvýšen a zesílen (zhoršil se výhled z letounu při startu a pojíždění).
- letouny se udržely ve službě až do roku 1954
- 807. peruť operovala s tímto typem v roce 1947 v německém Lübecku jako součást britských okupačních sil
- při operacích na letadlové lodi bylo možno použít pomocné raketové motory RATOG
Supermarine Type 386

The Seafire F Mk. XVII was essentially a modified Mk XV; the most important change was the reinforced main undercarriage which used longer hydraulic suspension and a lower rebound ratio, other modifications featured a clear-view bubble canopy and an increase in fuel capacity, however this would not see service during the Second World War.
Zdroje:
Sources:
David Brown, The Spitfire That Went to Sea, Greenhill Books, London 1989. ISBN: 1-85367-039-1.
Pavel Berger a Zdeněk Svoboda, Stíhací letouny Spitfire s motorem Griffon, Naše vojsko, rok 1994, ISBN 80-206-0489-8
Jerry Scutts, Squadron/Signal, Aircraft No. 39, Spitfire in Action
www.fleetairarmarchive.net
http://www.allenaircraftresprays.co.uk/Seafire.htm
www.supermarine-spitfire.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire15.html
www.aviarmor.net
archiv autora

Supermarine Seafire Mk.XVII -


Supermarine Seafire Mk.XVII -


Supermarine Seafire Mk.XVII -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-XVII-t91390#341683 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20541.htm

Supermarine Seafire Mk.XVII -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-XVII-t91390#538674 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire15.html

Supermarine Seafire Mk.XVII -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-XVII-t91390#538677 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more