Supermarine Spitfire PR Mk.IG

Supermarine Spitfire PR Mk.VII
     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.VII Supermarine Spitfire PR Mk.VII
Originální název:
Original Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.IG
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Eastleigh
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2298 kg 5066 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2986 kg 6583 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9,119 m 29ft 11in
Výška:
Height:
3.472 m 11ft 4.75in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.48 m2 242 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
132,83 kg/m2 27.21 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 884 kW (1 201 k) a bojovém výkonu 1 130 kW (1 536 k) ve výšce 3 353 m.
Vrtule trojlistá Rotol Type RX5/2 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 290 mm.
Rolls-Royce Merlin 45 , twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,185 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,515 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft for combat power,
driving a three-blade Rotol Type RX5/2 constant-speed propeller of 10ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
interní nádrže 518 l (218+168+132) internal fuel 114 UK gal (48+37+29)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
598 km/h v 5944 m 371.6 mph in 19500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
505 km/h v ? m 313.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
24,84 m/s 4889.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.2 min do 6096 m 7.2 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11247 m 36900 ft
Dolet:
Range:
1055.7 km 656 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm (350 nábojů). Eight fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the wing leading edges, 350 rounds each..
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Kamery 1x F.24 s ohniskovou vzdáleností 356 mm, pro šikmé snímkování
2x F.24 pro svislé snímkování jedna se 127 mm a druhá s 356 mm ohniskovou vzdáleností
- ozbrojený taktický foto-průzkumný letoun pro malé výšky
- Nenesl rádio, na jeho místě byla šikmo uložená kamera
- první letouny Mk.I PR typ G byly upraveny ze Spitfirů Mk.IA, u kterých byly motory vyměněny za výkonněší Merliny 45, pozdější stroje byly upraveny ze Spitfirů Mk.VA
- do trupu byla instalována další nádrž paliva o objemu 132 litrů.
- Několik letounů létalo se světle růžovou kamufláží, tato barva měla letoun maskovat za úsvitu nebo při západu slunce, kdy byly mraky ozářeny sluncem - červánky. Piloti toto zbarvení neměli v oblibě a raději létali s klasickou kamufláží.
- 140.peruť
It carried one obliquely mounted F.24 camera with a 14in focal length, which could face to the left or right, and two vertically mounted F.24 cameras, one 5 inch and one 14 inch
- Armed low level photo reconnaissance aircraft.

- The first Mk.I PR Gs were converted from Mk IA airframes and their Merlin II engines replaced with Merlin 45s. Late Mk.I PR Gs were converted from Mk. VA airframes.
- A 29 gal fuel tank was fitted just behind the pilot.
- Operations, a number of the aircraft were painted in a very pale pink camouflage colour and others in standard fighter colours.
-140 Squadron
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Ted Hooton, Supermarine Spitfire V, Aircraft Profile No 166, Profile Publications, rok 1970
www.spitfiresite.com
http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html
www.ipmsstockholm.org
www.indopedia.org
www.xs4all.nl
archiv autora

Supermarine Spitfire PR Mk.IG -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IG-t91601#342338 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/spitpr1.html

Supermarine Spitfire PR Mk.IG -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IG-t91601#538120 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more