SAAB J 21A-1

     
Název:
Name:
SAAB J 21A-1 SAAB J 21A-1
Originální název:
Original Name:
SAAB J 21A-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-05.12.1946 Svenska Aeroplan AB, Linköping
Období výroby:
Production Period:
01.12.1945-05.12.1946 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
54
První vzlet:
Maiden Flight:
30.07.1943 1st prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3243 kg 7150 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4150 kg 9149 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4413 kg 9729 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,600 m 38ft 75in
Délka:
Length:
10,450 m 34ft 3in
Výška:
Height:
3,970 m 13ft 0.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,20 m2 238.96 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,936 kg/m2 38.29 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605B kapalinou chlazený, přeplňovaný, invertní, vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m se vstřikem benzínu do sání kompresoru (Notleistung), motor byl optimalizován pro výšku 5 800 m.
Vrtule trojlistá, tlačná s nastavitelným úhlem náběhu.
Daimler-Benz DB 605B twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine rated at 1,455 hp for take-off and 1,529 hp at 6,890 ft with Notleistung,
driving a three-blade variable-pitch pusher propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l + 2x 160 l v přídavných nádržích pod křídly. 112.2 UK gallons (134.75 US gal) in a internally tanks and 70.4 UK gallons (84.5 US gal) in a two drop tanks under wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v ? m 397.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
520 km/h v ? m 323.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,0 m/s 2952.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10973 m 36000 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1190 km 739.4 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano ráže 20 mm v přídi,
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm v přídi a
2x pevný kulomet Colt M/39A ráže 13,2 mm na vnější straně ocasních nosníků.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano cannon in a nose,
two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns in the nose and
two fixed forward-firing 0.52 inch Colt M/39A machine-guns mounted in a wing.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
J 21A-1 byl první seriově vyráběnou verzí. J 21A-1 First production series of fighter version.
Zdroje:
Sources:
Bo Widfeld, Aircraft in Profile No. 138, The Saab 21 A & R, Leatherhead, Surrey, UK: Profile Publications Ltd., 1966.
William Green and Gordon Swanborough, Encyklopedie stíhacích letounů. Překlad Martin Mudra, Praha, Svojtka and Co., 2002, ISBN 80-7237-341-2
Hans G. Andersson, Saab Aircraft since 1937 (1st ed.), London, Putnam, 1989. ISBN 0-85177-831-3.
www.x-plane.org
http://www.saabgroup.com/ htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/j21.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft28140.htm
www.redov.ru
www.flugzeuginfo.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#28504 Version : 0
...
SAAB J 21A-1 -


SAAB J 21A-1 - J 21A

J 21A
SAAB J 21A-1 - J 21A

J 21A
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#73910 Version : 0
Vystrelovaci sedacka, this particular piece was succesfuly used in August 1949.
Svedinos museum, own photo.
SAAB J 21A-1 -


SAAB J 21A-1 -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#539970 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První vzlet prototypu 30.7. 1943. Na bázi tohoto stroje vznikl i proudový J-21RA(B), čtyři stroje verze "A" byly předělány na J-21R.
Byl to první stroj švédského letectva vybavený vystřelovacím sedadlem (to z důvodu koncepce letounu, kde motor byl vzadu). Celkem bylo provedeno na všech typech (včetně proudových) 25 katapultáží, z nichž 23 bylo úspěšných.
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-21A-1-t9337#113188 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more