Berijev Be-10 [kód NATO: Mallow]

Beriev Be-10
Бериев Бе-10
     
Název:
Name:
Berijev Be-10 Beriev Be-10
Originální název:
Original Name:
Бериев Бе-10
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.1961 Taganrožský letecký závod č. 86 G. M. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.1961 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
27
První vzlet:
Maiden Flight:
20.06.1956 Izdělije M
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
24100 kg 53131 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
45000 kg 99208 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
48500 kg 106924 lb
Rozpětí:
Wingspan:
28,60 m 93ft 9,98in
Délka:
Length:
31,50 m 103ft 4,16in
Výška:
Height:
10,20 m 33ft 5,56in
Plocha křídla:
Wing Area:
130,00 m2 1399.31 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Ljulka AL-7PB o tahu 63,74 kN Lyulka AL-7PB, thrust 14330 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
18750 kg 41337 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
910 km/h v ? m 565.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
800 km/h v ? m 497.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
2960 km 1839.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4810 km 2988.8 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon NS-23 ráže 23 mm v přídi
2x pohyblivý kanon NS-23 ráže 23 mm na zádi


3300 kg pum a torpéd (3x torpédo RAT-52, miny AMD-500M, AMD-2M, IGDM, APM, Lira, bomby 12x FAB-250)
Průzkumné kamery AFA-33M/100, AFA-33M/75, AFA-33M/50, AFA-33M/20, AFA-NT-1, NAFA-33/50
2x 23 mm NS-23 cannpn in the nose
2x flexible 23 mm NS-23 cannon in the tail


7275 lb of bombs or torpedoes (3x torpedo RAT-52, mines AMD-500M, AMD-2M, IGDM, APM, Lira, bombs 12x FAB-250)
Photo cameras AFA-33M/100, AFA-33M/75, AFA-33M/50, AFA-33M/20, AFA-NT-1, NAFA-33/50
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
kód NATO: Mallow


Celková hmotnost paliva 18 750 kg
NATO reporting name: Mallow


Weight of fuel 41337 lb.
Zdroje:
Sources:
http://ru.wikipedia.org/wiki/Бе-10
http://www.airwar.ru/enc/sea/be10.html
http://www.aviastar.org/air/russia/be-10.php
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/be-10.html
Balous, Miroslav: Běrjev Bě-10 (Izdělije M), Letectví a kosmonautika 2013 / 12
Zablatovskij A.N., Saľnikov A.I.: Aviakollekcija 2014/11: Reaktivnaja letajuščaja loďka Be-10; Modelist-Konstruktor 2014
URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-10-kod-NATO-Mallow-t9372#28637 Version : 0
The prototype of Izdeliye M "red 10" on the surface of the Black sea in Gelendžiku.

http://www.airwar.ru/enc/sea/be10.html ; Balous, Miroslav: Běrjev Go-10 (Izdeliye M), the Aviation and aerospace 2013 / 12
.
Berijev Be-10 [kód NATO: Mallow] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-10-kod-NATO-Mallow-t9372#502739 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/sea/be10.html
.
Berijev Be-10 [kód NATO: Mallow] -


Berijev Be-10 [kód NATO: Mallow] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-10-kod-NATO-Mallow-t9372#502740 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more