Douglas F3D-2 Skyknight

Douglas F-10B Skyknight
     
Název:
Name:
Douglas F3D-2 Skyknight Douglas F3D-2 Skyknight
Originální název:
Original Name:
Douglas F3D-2 Skyknight
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1951-23.03.1952 Douglas Aircraft Co Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1951-23.03.1952
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
237
První vzlet:
Maiden Flight:
23.03.1948 (XF3D-1, Buno 121457)
14.02.1952 (F3D-2)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8237 kg 18160 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10693 kg 23575 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12556 kg 27681 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.24 m 50ft 0in
Délka:
Length:
13.84 m 45ft 5in
Výška:
Height:
4.9 m 16ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
37.16 m2 400 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Westinghouse J34-WE-36
- maximální tah bez přídavného spalování: 15,12 kN
Westinghouse J34-WE-36
- maximum thrust, dry: 3400 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5110 l (vnitřní)
6246 l (s přídavnými nádržemi)
1350 US gal (internal)
1650 US gal (with drop tanks)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
909 km/h v 6096 m 565 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
647 km/h v ? m 402 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18.8 m/s 3700 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11643 m 38200 ft
Dolet:
Range:
6441) km 4001) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2213 km 1375 mi
Výzbroj:
Armament:
4x kanón Hispano-Suiza M2, každý se zásobou 200 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 1814 kg:
- neřízené rakety
- pumy
4x Hispano-Suiza M2 cannon, each with 200 rounds of ammunition


maximum armament weight of 4000 lb:
- unguided rockets
- bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) akční rádius


V září 1962 byl F3D-2 přeznačen na F-10B.
1) combat range


In September of 1962, the F3D-2 was redesignated F-10B.
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Douglas-F3D-2-Skyknight-t9442#32565 Version : 0
F3D-2 Skyknight from fighter body VF-14 soars above the deck of the aircraft carrier USS Intrepid, November 1954..
Douglas F3D-2 Skyknight - (US Navy)

(US Navy)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-F3D-2-Skyknight-t9442#406216 Version : 0
F3D-2 Skyknight belonging to the night fighter unit of the marine corps VMF(N)-513, South Korea, September 1954..
Douglas F3D-2 Skyknight - (USMC)

(USMC)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-F3D-2-Skyknight-t9442#406217 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Douglas F3D-2T2 Skyknigt
(TF-10B)

Verze určená pro výcvik radarových operátorů. Celkem vzniklo 55 strojů této varianty přestavbou z F3D-2.

Cvičný Skyknigt (BuNo 124629) zobrazený v kamufláži, v jaké sloužil u "mariňácké" školní letky VMFT(N)-20 operující ze základny Cherry Point v Severní Karolíně.

URL : https://www.valka.cz/Douglas-F3D-2-Skyknight-t9442#174569 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more