SMK

СМК
     
Název:
Name:
SMK SMK
Originální název:
Original Name:
СМК
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Leningradský Kirovův závod, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.04.1939
Osádka:
Crew:
7-8
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
55000 kg 121254 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
8750 mm 28 ft 8 ½ in
Délka korby:
Hull Length:
8750 mm 28 ft 8 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
3400 mm 11 ft 1 ⅞ in
Celková výška:
Overall Height:
3250 mm 10 ft 8 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm 1 ft 7 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
700 mm 2 ft 3 ½ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,662 MPa 96.01 psi
Pancéřování:
Armour:
Trup - čelo - 60-75 mm boky - 60 mm, záď - 55 mm, strop - 30 mm, dno - 20 - 30 mm
Věže - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - 30 mm
Hull - front - 60-75 mm, sides - 60 mm, rear - 55 mm, top - 30 mm, bottom - 20-30 mm
Towers - front, sides, rear - 60 mm, top -30 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAM-34 BT(licence Izotta-Fraschini), čtyřdobý zážehový vodou chlazený dvanáctiválec do V o objemu 45 820 ccm GAM-34 BT (licence of Izotta-Fraschini), four-stroke, gasoline water cooled V-twelve-volume of 45,820 ccm
Výkon:
Power:
615 kW při 1850 ot/min 824.7 bhp at 1850 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická převodovka 5+1, pneumatická suchá tříkotoučová třecí spojka, boční převodovky, pneumatické boční třecí spojky Manual transmission 5 +1, pneumatic three-disc dry clutch, side gearboxs, pneumatic side friction clutches
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
34,5 km/h 21 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
280 km 174 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
230 km 143 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
37 ° 82 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
4 m 157 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1,1 m 43 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,7 m 67 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 76,2 mm L11, 113 nábojů 1x 76,2 mm L11, 113 rounds
Vedlejší:
Secondary:
1x 45 mm vz.32/38 K20, 300 nábojů
1x 12,7 mm DK/DŠK, 250 nábojů
3-4x 7,62 mm DT, 5733 nábojů
1x 45 mm M32/38 K20, 300 rounds
1x 12,7 mm DK/DŠK, 250 rounds
3-4x 7,62 mm DT, 5733 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Palivo - letecký benzin
Palivové nádrže - 1400 litrů
Radiostanice - 71-TK-3
Vnitřní pojítko - TPU-6a
Motory GAM-34 byly používány i u dělových člunů typ 1124 a 1125
Fuel - kerosene
Fuel tank - 1400 l
Radios - 71-TK-3
Internal links - TPU-6
GAM-34 engines also powered gunboats type 1124 and 1125
Zdroje:
Sources:
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374078 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SMK
СМК (Сергей Миронович Киров)

V době Španělské občanské války se ukázalo, že v SSSR neexistuje tank, který by byl schopen prorážet opevněná postavení bráněná 37 a 45 mm protitankovými kanony. Jako reakce na to byly v roce 1938 vyvíjeny dvě vozidla v obou leningradských "Kirovských závodech" - SMK pod vedením ing. A. Ermolajeva (závod č. 100) a T-100 pod vedením ing. E.Paleje (závod č.185). SMK měl již modernější odpružení podvozku (torzní tyče), ale pořád konstruktéři zůstali věrni vícevěžové koncepci. Z původního návrhu třívěžového byla odstraněna zadní věž, takže světlo světa spatřil na jaře roku 1939 dvouvěžový prototyp STK s věžemi za sebou.

K pohonu 55 tunového monstra byl použit podobně monstrózní motor - upravený licenční dvanáctiválec GAM-34 BT používaný k pohonu dělových člunů o výkonu přes 800 HP. Výkon byl přenášen mechanickou pětirychlostní převodovkou přez pneumatickou hlavní spojku, pneumatické boční spojky a boční převodovky na zadní hnací kola, která poháněla 70 cm široké pásy. Vozidlo bylo i přes svou hmotnost obratné, ale spotřeba dosahovala hodnot přes 600 litrů leteckého benzínu na 100 km jízdy v terénu.
Z většiny svařované pancéřování o tloušťce až 75 mm odolávalo zepředu a z boku vozidla průbojným střelám do ráže 45 mm z jakékoliv vzdálenosti. Přední věž byla vyzbrojena tankovým kanonem ráže 45 mm vz.32/38 a kulometem DT, střední hlavní, o něco výše položená, kanonem ráže 76,2 mm vz.38/39 a kulometem DT. Další kulomet (12,7 mm DŠK) byl umístěn v rozměrném vyvažovači hlavní věže a kulometnou výzbroj doplňoval jeden DT v čelním pancíři a jeden protiletadlový na věnci jediného poklopu hlavní věže.
Osádku tvořilo 7-8 mužů.
Vyroben byl pouze jeden prototyp tohoto vozidla, jehož testování probíhalo od 30.04. do 01.08.1939, přednost do sériové výroby dostal modernější jednověžový KV.

S vypuknutím Zimní války s Finskem byl SMK společně s T-100 a KV zařazen do stavu 20.tankové brigády a přepraven do oblasti bojů. V jejich osádkách bylo i 5 odborníků z Kirovského závodu. Vozidla bojovala nejprve v oblasti Terioki a Raivola a po té měla prorazit finská opevnění v oblasti Summa. Stroj byl mnohokrát zasažen, ale finské 37 a 47 mm kanony nedokázaly způsobit zásadní poškození. Dne 19.12.1939 ale najel na výbušnou nástrahu, poškodil si podvozek a vozidlo se pod palbou nepodařilo vyprostit. Bylo odtaženo (prý několika tanky T-28) až v únoru dalšího roku po postupu fronty a převezeno do Kirovského závodu. Již nebylo opraveno.




Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
http://bronetehnika.narod.ru/
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#379201 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SMK






Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000

SMK - SMK
dvoupohledový nákres, pohled zboku a zhora

SMK
dvoupohledový nákres, pohled zboku a zhora

SMK - SMK
dvoupohledový nákres, pohled zepředu a zezadu

SMK
dvoupohledový nákres, pohled zepředu a zezadu

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374079 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Přikládám pěkný barevný řez
SMK -


URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#160925 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SMK - původní projekt a pancéřování








Zdroj
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004

SMK - SMK
původní třívěžový projekt

SMK
původní třívěžový projekt

SMK - SMK
tloušťka a sklony pancíře

SMK
tloušťka a sklony pancíře

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#379401 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
SMK -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#507277 Version : 0
Photo
SMK -


URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#28502 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

SMK




Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000

SMK - SMK
čelní pohled, zkoušky 1939

SMK
čelní pohled, zkoušky 1939

SMK - SMK
pohled zezadu, zkoušky 1939

SMK
pohled zezadu, zkoušky 1939

URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374080 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more