01.03.1940-??.10.1941 1st Bombardment Regiment (Flotila 1 bombardament) 21.10.1941-20.04.1944 ? 20.04.1944-??.04.1944 1st. Air Corps (Corpul 1 Aerian Roman) ??.04.1944-24.06.1944 2nd Air Corps (Corpul 2 Aerian Roman)
Dislokace: Deployed:
01.03.1940-02.07.1940 Brašov 02.07.1940-11.08.1940 Blaj 11.08.1940-01.09.1940 Campia Turzii u Kluže 01.09.1940- Brašov Od DD.06.1941-21.10.1941 v poli na východoevropském válčišti. ??.10.1941-DD.MM.1942 Brašov DD.MM.1942-22.04.1944 Buzău, Fligerhorst Buzau / 22.04.1944-24.06.1944 Ianca (u města Braile v jižní Moldávii)
Velitel: Commander:
22.06.1940-??.08.1940 Nagaevschi, Gheorghe (Locotenent comandor aviator) ??.08.1940-DD.MM.194? Negrescu, Ioan (Capitan aviator) 14.06.1941 Slavescu, Ioan (Locotenent comandor aviator) 22.04.1944 Stefanescu, Anton (Locotenent comandor aviator)
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass, Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, AJ-Press, Gdańsk 2006
URL : https://www.valka.cz/4-bombardovaci-skupina-1940-1944-t104790#376250
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Po zářijovém tažení 1939 byly evakuované polské stroje PZL.37 "Łoś" A, PZL.37 "Łoś" A-bis a PZL.37 "Łoś" B opraveny, dozbrojeny a soustředěny v Brašově. Tam byly zařazeny do stavu rumunského královského letectva a přiděleny do výzbroje 4. bombardovací skupiny. V rumunském letectvu nesly označení PZL.37 Loos. Celkem bylo do rumunského letectva zařazeno těchto 22 strojů:
PZL.37 Loos
Verze
Polské vojenské evidenční číslo
Rumunské útvarové označení
V rumunském letectvu od-do
Poznámka
A
72.11
201
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946
A-bis
72.36
202
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946
A-bis
72.42
220
14.06.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946
A-bis
72.78
203
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 10.04.1946
B
72.101
205
01.01.1940-08.08.1940
Nehoda při startu. Problém s motory. Stroj shořel. Osádka: Nicolae Pădureanu, Petre Şilo, Alexandru Rizoiu, Ioan Filipescu zahynula. Odepsán v roce 1941.
B
72.106
206
01.01.1940-22.06.1941
Sestřelen sovětským protiletadlovým dělostřelectvem nad letištěm Bulgărica. Osádka: Constantin Varlan - padl, Florin Teodorescu, Ioan Sandulescu, Ioan Margarit se zachránili padáky a padli do zajetí. Oficiálně odepsán 08.08.1942. V rumunsku odlétal při 117 vzletech 78,09 hodin.
B
72.117
207
01.01.1940-DD.11.(?)1942
01.11.1942 byl opravován na základně 4. bombardovací skupiny. Dále už v zachované dokumentaci nejsou záznamy. Pravděpodobně byl neopravitelný z důvodu nedostatku náhradních dílů. Oficiálně odepsán 22.08.1944
B
72.118
208
01.01.1940-26.04.1940
V průběhu startu padl ve výšce 300 m do vývrtky a rozbil se poblíž letiště v Brašově. Letci: Ilie Petcu a Dimitru Bogdan zahynuli. Oficiálně odepsán 18.02.1941
B
72.119
209
01.01.1940-30.06.1940
Nouzové přistání na břicho u obce Barghiş. Utržený pravý motor. Oprava nebyla možná. Oficiálně odepsán 20.03.1943
B
72.120
210
01.01.1940-03.05.1944
Sestřelen sovětskými stíhači na P-39 Airacobra (508. IAP) v prostoru obce Bresti.
B
72.136
212
01.01.1940-01.05.1940
Srážka na letišti v Brašově ze Savoia S-79 "1". Oficiálně odepsán 03.03.1941
B
72.137
211
01.01.1940-16.08.1940
Nehoda při přistání na letišti Campia Turzii - ulomení podvozku. Stroj shořel, osádka byla zachráněna. Odepsán v roce 1941.
B
72.142
213
01.01.1940-01.09.1944
01.09.1944 poškozen německými Bf 109G na letišti Blaj. Opraven a po květnu 1945 navrácen do služby. V roce 1946 se o něm neobjevují žádné záznamy.
B
72.170
214
01.01.1940-22.06.1941
Sestřelen sovětským protiletadlovým dělostřelectvem (463. protiletadlová dělostřelecká baterie) nad letištěm Bulgărica. Osádka: Vasile Nanescu, Vasile Iarosevici, Vadin Barsan, Nicolae Sava padla. Oficiálně odepsán 08.08.1942. V Rumunsku odlétal 43,45 hodin.
B
72.193
215
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946.
B
72.200
217
01.01.1940-04.04.1941
Při startu z letiště v Brašově se zastavily oba motory a stroj spadl z malé výšky. Osádka: Toma Ungureanu, Octavian Tomescu, Gheorghe Ciobanu, Gheorghe Caragheorghiopol zahynula. Stroj oficiálně odepsán 16.09.1941
B
72.210
204
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani v 16.15 hod. Oficiálně odepsán 23.03.1946
B
72.215
218
01.01.1940-DD.MM.1942
30.04.1942 byl v opravě v letecké továrně Brašov. Navrženo jeho odepsání. Od té doby se v dokumentaci nevyskytuje.
B
72.240
222
14.06.1940-DD.MM.1941
28.09.1941 byl v opravě v leteckých opravnách v Cotroceni. Doporučen odpis. Oficiálně odepsán 07.03.1942
B
72.250
219
01.01.1940-30.06.1940
Havárie na letišti v Brašově. Oprava nebyla možná. Oficiálně odepsán 07.11.1942
B
72.251
221
14.(?)06.1940-02.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Turda de Sus. Oficiálně odepsán 23.02.1946
B
72.252
216
01.01.1940-08.08.1941
Po požáru motoru shořel na letišti v Brašově.
V roce 1942 byly zbylé stroje přiděleny do letecké školy pro piloty dvoumotorových bombardérů. Koncem roku 1943 byly znovu uznány za operační a zařazeny do výzbroje 76. bombardovací perutě.
Zdroje: Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass, Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, AJ-Press, Gdańsk 2006 Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
URL : https://www.valka.cz/4-bombardovaci-skupina-1940-1944-t104790#376501
Version : 0
Reklama
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.