Aérospatiale AS 332B1 Super Puma

     
Název:
Name:
Aérospatiale AS.332B1 Super Puma Aérospatiale AS.332B1 Super Puma
Originální název:
Original Name:
Aérospatiale AS.332B1 Super Puma
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník utility helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1986-DD.MM.199R Société Nationale Industrielle Aérospatiale, Marignane
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1986-DD.MM.199R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~30
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
4290 kg 9458 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9000 kg 19842 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9350 kg 20613 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
18,70 m 61ft 4,22in
Délka trupu:
Fuselage Length:
15,53 m 50ft 11,41in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2,00 m 6ft 6,73in
Celková výška:
Overall Height:
4,92 m 16ft 1,69in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
15,60 m 51ft 2,16in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
3,05 m 10ft 0,07in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
191,13 m2 2057.31 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
7,31 m2 78.68 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Turboméca Makila 1A1 o vzletovém výkonu 1357 kW/1845 k Turboméca Makila 1A1, take-off power 1820 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1560 l
1900 l v přeletových nádržích
2x 350 l přídavná nádrž
343 Imp gal / 412 US gal
418 Imp gal / 502 US gal in ferry tanks
2x 77 Imp gal / 92 US gal external tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v 0 m ? mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
262 km/h v 0 m 162.8 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.1 m/s 1397 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
1600 m 5249 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
4100 m 13451 ft
Dolet:
Range:
618 km 384 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1720 km 1068.8 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
21 cestujících


4500 kg podvěšeného nákladu
21 passengers


9921 lb of cargo externally
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
? ?
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:




?




?
Poznámka:
Note:
- v roce 1990 přejmenována na AS532 UC Cougar - in 1990 renamed to AS532 UC Cougar
Zdroje:
Sources:
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1984-85. Jane's Publishing Company, London 1984. ISBN 0-7106-0801-2.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1986-87. Jane's Publishing Company, London 1986. ISBN 0-7106-0835-7.
Lambert, Mark. Jane's All the World's Aircraft 1991-1992. Jane's Information Group, Coulsdon 1991. ISBN 0-7106-0965-5.
http://www.rotorspot.nl/product/as332.php
https://www.helis.com/database/model/472/
www.aviationsmilitaires.net
URL : https://www.valka.cz/Aerospatiale-AS-332B1-Super-Puma-t214340#602484 Version : 0
commons.wikimedia.org].

Aérospatiale AS 332B1 Super Puma -


URL : https://www.valka.cz/Aerospatiale-AS-332B1-Super-Puma-t214340#602487 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Aérospatiale AS 332B1 Super Puma -


URL : https://www.valka.cz/Aerospatiale-AS-332B1-Super-Puma-t214340#602486 Version : 0
en.wikipedia.org
.
Aérospatiale AS 332B1 Super Puma -


URL : https://www.valka.cz/Aerospatiale-AS-332B1-Super-Puma-t214340#602710 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more