This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Delo bolo pôvodne vyvinuté ako dvojúčelové (protilietadlové a protilodné). Kvôli obmedzenému námeru (55°) a rýchlosti streľby (max. 5 za min.) však na AA streľbu nebolo vhodné, bolo to však dobré protilodné delo. Pôvodný max. námer bol 75°, kvôli technickým ťažkostiam však musel byť obmedzený na 55°. Delo bolo použité na ťažkých krížnikoch triedy Mogami. Počas ich rekonštrukcie v tridsiatych rokoch boli nahradené delami 20 cm/50 Model 1914 No.2 a pôvodné delá boli aj s vežami použité na bitevných lodiach triedy Yamato a ľahkom krížniku triedy Oyodo. Boli taktiež použité (ako protilietadlové) na ochranu prístavov Kure (1 veža) a Sasebo (1 veža) a ako pobrežné batérie v oblasti Tokia (2 delá v jednoduchej montáži na podstavci).
TTD dela:
Ráž dela: 155 mm
Rok konštrukcie: 1930 (záverový mechanizmus v 1914)
Rok zavedenia do služby: 1935
Hmotnosť dela: 12 500 kg
Dĺžka dela: 9,615 m
Dĺžka hlavne: 9,300 m
Dĺžka vývrtu: 8,025 m
Vývrt: 40 drážkový Uniform RH 1 in 28
Objem komory: 38 dm^3
Rýchlosť streľby: 5 - 6 za min., praktická max. 5 za min.
Pracovný tlak: 3 400 kg/cm^2
Max. dostrel: 27 400 m pri námere 45°
Max. dosah ako AA zbrane: pri 45° - 9 500m
pri 55° - 12 000 m
pri 75° - 18 000 m
Približná životnosť hlavne: 250 - 300 výstrelov
Zásoba munície na hlaveň: 150
Munícia:
delená
protipancierová (AP) Typ 91: dĺžka: 65 cm, hmotnosť: 55,87 kg, výbušná náplň: 1,15 kg
vysokoexplozívna (HE): dĺžka: 65 cm, hmotnosť: 55,87 kg, výbušná náplň: 3,1 kg
osvetľovacia: dĺžka: ?, hmotnosť: 55,87 kg
Výmetná náplň: 19,5 kg (1 balík)
Úsťová rýchlosť: 920 - 925 m/s
osvetľovacia: 750 m/s
Uloženie dela:
Delá boli na lodiach uložené v trojhlavňových vežiach.
Hmotnosť veže: 177 t
Námer: na lodiach -7/+55°
na pobreží (jednoduchá montáž) -5/+60°
Odmer: -150/+150°
Rýchlosť námeru: 10°/s
Rýchlosť odmeru: 5 - 6°/s
Uhol nabíjanie diel: +7°
Záklz dela: ? m
Vzdialenosť osí diel vo veži: 155 cm
Delá boli použité na bitevných lodiach triedy Yamato a ľahkom krížniku triedy Oyodo a do rekonštrukcie aj na ťažkých krížnikoch triedy Mogami.