Editor map

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pratele, konecne po xx letech se pred vas odvazuji predstoupit s prvni beta verzi naseho editoru map. Cest byla rada, vsechny, az na tuto posledni, slepe, vzdy jsem narazil na neco, co jsem nedokazal technicky prekonat, no ted uz se zda, ze umim udelat vse potrebne. Jak to tedy funguje:


Editor jest k nalezeni zatim zde: https://www.valka.cz/mapeditor/mapeditor/1
Jedna se o PRACOVNI verzi, ergo pocitejte s tim, ze veskera data mohou byt smazana a menena ostatnimi uzivateli, zatim jde o to si to odzkouset a rict, jestli jo nebo ne, a pripadne co jeste doresit.


Editor umoznuje vkladat 7 veci, z toho 4 vidite rovnou zde, zbyle tri uz nejakou dobu jde vkladat pres samostatne editory. Jsou to tedy tyto 4
- jednotky (UNITS)
- body (sipky, texty, ruzne mapove znacky) (ICON / TEXT)
- cary (LINE)
- mnohouhelniky (uzavrene) (POLYGON)
zbyle 3 veci, ktere lze taktez umistovat na mapu
- prispevky z valky
- prilohy / obrazky z valky
- udalosti z kroniky


Nez se pustime do detailu, rad bych zduraznil jednu vec, jak nad nasi mapou premyslet. Kazdy prvek vlozeny na mapu ma krome souradic X a Y, tedy zemepisne sirky a delky, jeste CAS. Cas od, a cas do, tedy od kdy do kdy se dana vec na danem miste vyskytovala. Ergo editor vam umozni videt a editovat VSECHNY veci z KTEREHOKOLIV casoveho useku, ale uzivatel uvidi jen VYBER z techto dat, podle toho, jak si pak nastavime zobrazeni. Napriklad pripravime v editoru mapu Ukrajiny pro dnesni den, a pomoci tagu (ktery jeste neni dodelan, ale to je relativne drobnost) tuto mapu vlozime do tematu valky na ukrajine, dnesni den. Udalosti na mape budou omezeny a vyfiltrovany jen na ty, ktere se v danem miste vyskytovaly od 9.6.2022 00:00 do 9.6.2022 23:59. Mapa bude vycentrovana nad oblast Ukrajiny. To uvidi uzivatel. Zaroven si ale muze mysi mapu zvetsit, zmensit, posunout, a tak pokud by v tento den bylo na nasi mape vic valek, konfliktu a informaci, tak je taktez uvidi. A pod kazdou mapou bude moznost posunout se v case dopredu ci dozadu, a tim se nactou veci, ktere na mape byly predchoziho dne, nebo dne nasledujiciho, o mesic pozdeji atd. To uz vse nas system snadno umoznuje, jen je treba na to myslet a vyplnovat vzdy patricny udaj datumu OD-DO, aby s tim mohla mapa vyse uvedenym zpusobem pracovat.


Rozeberu kazdy prvek, ktery lze na mapu vlozit, co si pod nim predstavuju a jaky je asi "use case", zpusob pouzivani.
Zacneme paradoxne temi, ktere zatim v editoru neuvidite, tedy


- prispevky z valky. Typicky usecase je popis nejake konkretni bitvy, udalosti, mista. Staci pridat znacku na dane misto na mape, a po kliknuti na znacku se objevi primo v mape okno s textem prispevku. Tim se daji do map vkladat veskere dulezite texty a doplnujici informace nad ramec "vizualnich" dat samotne mapy, a je to pochopitelne interaktivni. Prispevek se meni podle toho, jak editujete jeho zdroj tady na valce, netreba nic delat na mape, vse se propisuje "samo" jak jste zvykli z jinych funkci.


- prilohy z valky, obrazky. Pod kazdym obrazkem najdete takovy ten oranzovy "mapovy spendlik", pomoci ktereho se da libovolna priloha prispendlit na mapu. Mame fotku nejakeho bojiste? vraku? sestreleneho letadla ci zniceneho tanku v konkretni den? pichnemez na mapu. Je to klikaci, opet, jako v predchozim pripade.


- udalosti kroniky. Stejny pripad jako s temi prispevky a obrazky. Udalost z kroniky se vztahuje na nejake konkretni misto na mape? zapichnem spendlik a je to Smile


ted k tomu hlavnimu


- jednotky. To je jasne. Doted bylo mozne vypisovat jen jednotky dislokovane v mestech nebo zakladnach. Ale co jednotky v poli, v boji? tento system umozni libovolnou jednotku "zapichnout" kamkoliv do mapy. Zaroven pokud je jednotka v sekci, ktera uz ma nastavenou svou iconku, tak se tato iconka pouzije pro zobrazeni dane jednotky. U iconky jednotky muzeme editovat BARVU, VELIKOST a vyse popsane datumy od-do. Barva je jasna, znate z knizek, kde vetsina bitev je popsana pomoci iconek modre a cervene barvy, "nas" vs "nepritel". Tady je zatim pocet barev neomezeny, abychom mohli odlisit ruzne aktery konfliktu, mnohonarodnostni sily, aliance atd. Uvidime jak se to osvedci. VELIKOST pak urcuje, jak velka iconka se na mape zobrazi. Logika je takova, ze cim vyssi jednotka (divize, sbor, armada, skupina armad / front ...), tim by logicky mela mit vetsi iconku. A cim vetsi detail, tim mensi uzemi dana jednotka zabira, tim mensi by mela mit iconku. Pri urcitem zvetseni mapy by se zobrazovaly jen jednotky nejake velikosti, pri zvetseni ci zmenseni mapy by se pak zobrazily ci naopak skryly, at v tom neni gulas. Iconky na vysledne mape pro uzivatele budou klikatelne a objevi se na nich tabulka z tematu dane jednotky.


- samostatne body. Tato cast zahrnuje radu funkcionalit, ale vse se toci kolem toho, ze dana vec je vzdy umistena na JEDEN konkretni bod na mape (na rozdil od car a polygonu dale, ktere se sestavaji z vice bodu). Umoznuje vkladat SIPKY, mapove znacky (nemame zatim vlozene zadne, ale rekneme pevnosti, oznaceni pro pontonove mosty, ruzne barevne krouzky a kolecka pro obsazena ci dobyvana mista, a cokoliv dalsiho) a podobne "iconky". Kazdy prvek je mozne nastavit BARVU OHRANICENI, tedy obrysove cary, a BARVU VYPLNE. Dale ROTACI (napriklad u sipek je mozne natocit si sipku libovolnym smerem), velikost a opet, datum od-do. Posledni bod je pak TEXT. Je mozne vlozit bud kombinaci ICONKA+TEXT, nebo pouzit moznost vlozit jen text samotny, bez iconky. To slouzi zejmena tam, kde chceme doplnit k nejakemu druhemu prvku na mape, treba prave k polygonu, nejaky text, na nejake dobre viditelne misto. To se dela mnohem snaz pomoci takoveto kombinace dvou prvku, nez se snazit vymyslet, kam se vypise text umisteni do stredu polygonu, ktery ne vzdy musi lezet uvnitr polygonu ... Very Happy


- cara. Tato cast umoznuje vlozit libovolne dlouhou caru sestavajici se s libovolneho poctu bodu. Cara nemusi zacinat a koncit ve stejnem bode, proste muze byt, ehm, cara Very Happy Dvojklikem na posledni bod se ukonci jeji vkladani. Cara ma TYP cary (carkovana, teckovana, plna), BARVU, a umoznuje mit TEXT POD a NAD carou. To se hodi napriklad pro hranice, demarkacni linie apod.


- polygon. Umoznuje vlozit UZAVRENY mnohouhelnik (tedy vsechny body musi byt pospojovane). Polygony maji BARVU ohraniceni a VYPLNE, vzor vyplne, rotaci vyplne, velikost vyplne a velikost odsazeni vyplne. Lze snadno udelat polygon, ktery ma lehce pruhlednou cervenou barvu. Nebo je vyplneny vodorovnymi carami, srafovanim. Nebo krizkama (po funuse) atd atd. To slouzi zejmena k vyznacovani oblasti, dobitych, cilovych, seskokovych, uzemi risi atd atd.



takze toliko k tomu, CO se da v editoru delat. Ted jeste JAK.


Je to nastinene nahore, pomoci toho KROK 1, KROK2 Smile Ergo
1) zvolim si kliknutim, zdali chci vkladat NOVE, nebo EDITOVAT jiz existujici veci. Pozor, vzdy si musime vybrat prave jednu variantu, jestli chceme vkladat ci editovat bod, jednotku, caru nebo polygon. NEJDE, resp. NEBUDE FUNGOVAT SPRAVNE, pokud mate zapnutou editaci polygonu, a vyberete caru ...
2) pokud si zvolim EDITACI, tak dalsi krok je na mape kliknout na patricnou iconku, kterou chci editovat. Jeji "popisna data" se nactou do formulare po leve strane obrazovky, a tam pak mohu libovolne udaje menit. Jakmile je zmenim, ihned se ulozi na server. Oznaceni vybraneho prvku se lisi. Pokud vyberu JEDNOTKU, tak se pod ni objevi okrovy kruh. Pokud vyberu CARU nebo POLYGON, tak tloustka cary (pripadne obrysu polygonu) se zvyrazni / zvetsi. Pokud vyberu BOD/TEXT, tak se zmeni obrysova barva. Pokud mam vybrano, mohu TAZENIM MYSI pri stisknutem tlacitku danou vec na mape presouvat. Veskere zmeny barev a dalsiho nastaveni se projevuji ihned na mape, netreba na nic klikat. Proste zmenim treba meritko a hned vidim vysledek.
3) pokud zvolim VKLADANI, tak pokud se jedna o JEDNOTKU, tak nejprve musim zvolit jednotku jako takovou, vyhledat dle nazvu z valky, nebo si nastavit zakladni parametry ve formulari na leve strane. Nasledne kliknutim do mapy vlozime. Pokud se jedna o bod nebo jednotku, vlozi se po prvnim kliknuti. Pokud se jedna o caru nebo polygon, vkladani pokracuje, dokud neuzavreme polygon (nespojime prvni a posledni bod), nebo dvojklikem neukoncime vkladani. Pak se objekt ulozi. POZOR, stale jste v rezimu VKLADANI, takze kliknutim nekde jinde na mape se vlozi dalsi prvek! Pokud se vam to stane, staci prepnout do EDITACE, prvek vybrat a pomoci cerveneho tlacitka jej smazat (plati samozrejme obecne i pro dalsi postupy).


A posledni vec, pokud vas obtezuji mraky jiz vlozenych iconek, je mozne si odfiltrovat datum "platnosti" pomoci zatim velmi hrubeho filtru pod mapou.


Tot asi zatim vse, je to beta verze, cekam na vasi zpetnou vazbu, co se vam nelibi, co byste chteli vyresit lepe, samozrejme obdiv a nadsene vykriky beru tez Very Happy Takze prosim, zkuste si to, kdo mate nejake ambice s mapami pracovat, a reknete mi sem zpetnou vazbu, at to doladime. Samozrejme zbyva jeste nejaka prace, zejmena kresleni tech mapovych znacek a priprava toho tagu pro vlozeni "hotove" mapy do tematu ci clanku na valce, ale to uz jsou ve srovnani s temi roky pokusu a omylu jen takove drobne kratochvile Very Happy


PS. pokud se pri vlozeni JEDNOTKY nejaka icona nezobrazi, tak je to obvykle proto, ze dana sekce nema iconku jeste nastavenou, na tom zurive pracujeme s Robotem, kreslime a vkladame dalsi nove druhy jednotek a iconek pro ne, a nastavujeme to napric jednotkovymi sekcemi. Kazdopadne kdyz zkusite nejakou tu pesi ci obrnenou divizi, tak imho nemuzete slapnout vedle Smile
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698536 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

nemám slov Shocked
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698537 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

clovece, to je vec, ja len zírám.... skvelá práca
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698550 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Skvělá práce!
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698552 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nějaké náměty na ikonky? Opevnění, pontonový most, přístav, zbrojovky, cementárny....?
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698564 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

asi sa to ukaze az tam niekto do tych map zacne nieco vkladat
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698587 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

ja mam na seznamu (ne ze to chci ci umim nakreslit vse, jen co eviduju za napady) asi toto:
- ruzne sipky ruznych tvaru. Ted je tam rovna, mam pripravene "zahnute", rozdvojene a zdvojene apod.
- krouzky pro obsazena mesta / mista. Bud plne nebo jen nejaky kruh urcite tloustky
- iconky pro baze a letecke a namorni zakladny (to muzem nakonec pak nalit automaticky z toho, co mame na valce jiz pozakladane)
- mosty (pontonove)
- pevnosti (betonove)
- bitvy
a dal uz nevim Very Happy


Btw, jeste jednu vec jsem nerekl, u tech jednotek tim, ze se umisti na mapu, se tato informace do budoucna objevi i v tabulce jednotek v poli Dislokace, i tato cast je "obousmerna", tedy pridanim do tabulky se jednotka "pichne" na mapu do daneho mesta ci zakladny (pokud maji tabulku a v ni souradnice), a opacne, pichnutim do mapy se tato dislokace objevi u jednotky.
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698593 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

nove pridane sipky:


URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698599 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

pokud by chtel nekdo prispet svym Troskou do mlyna, tak prosim format SVG, velikost plátna 450x450px, jedna iconka=jeden soubor, idealne jen v jedne barve, ktera pujde libovolne menit (nastavit pomoci mapoveho editoru), pripadne tam nastavit nejakou ujetou barvu, treba zuzovou Very Happy a tu budu v editoru nahrazovat patricnou zvolenou barvou. Jinak predmetum a iconkam se meze nekladou Very Happy
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698600 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

ono u tych umiestenych jednotiek by mozno bolo dobre keby sa nejko objavila nejaka pospiska ze co je to zac
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698612 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

popiska je dana iconkou - kazda jednotka ma svuj typ icony, plus dole v pravem spodnim rohu je oznaceni ze jmena jednotky (zatim to umi zpracovavat jen ciselne hodnoty typu "1. obrnena divize", tak z toho vytahne to "1"). A po kliknuti na danou iconu vyskoci okno s detailem, kde bude vse dopodrobna.
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698636 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

jinak rad bych se verejne zamyslel jakym zpusobem resit ty iconky zakladen, pozemnich, leteckych a namornich.
(nebudem pouzivat presne tyto, ale nakreslil bych to v podobnem duchu)


Jedna varianta, ktera se mi libi stylem je neco takoveho



www.researchgate.net


nic moc fancy, ale zas je to relativne jasne a prehledne. Chybi tam letiste, ale to je proste jen pudorys nejakeho letadla v obdelniku, jako jsou ty ostatni prvky.


Pro ta mesta a dalsi prvky by mohlo fungovat toto zakladni:



www.reddit.com


pripadne pouzit ctvercove znacky jak je to nastinene treba tady

www.google.com


alternativa je udelat to trochu vic graficke
jako je treba pouzito v materialech US Army


view.publitas.com


pripadne jak to pouziva seznam na svych mapy.cz




eventuelne vic graficke

www.istockphoto.com

www.istockphoto.com


pripadne ve stylu isometrickych obrazku
www.istockphoto.com


az po "extrem"

graphicriver.net
kde je ale problem v omezene dostupnosti obrazku, takoveto uz uplne snadno nakreslit nedokazu a nepodarilo se mi zatim najit zadny dalsi takto graficky vypracovany set ke koupi. Na druhou stranu je to vetsinou velmi vypovidajici obrazek, ze ktereho uz kazdy pochopi, o co jde, na rozdil od velmi symbolickych znaceni uvedenych hned na zacatku.


Jakou variantu preferujete vy? Co by se vam vice libilo?
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698688 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

mne pripadaju v pohode tie znacky s tych amickych manualov, jasne ze trosicku ich zatraktivnit al. vylepsit ale su citatelne
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698785 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

jj, me se na nich libi to, ze se tam daji zakreslit ty smery, pripadne dalsi detaily, jako je raze. Treba pro mapovou rekonstrukci Atlantickeho valu, pripadne maginotovy linie nebo naseho (nejen) pohranicniho opevneni by se to docela uzilo
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698798 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

suhlasim nie som sic pevnostny expert ale dava to logiku
URL : https://www.valka.cz/Editor-map-t254185#698805 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more