Název: Name: | MPG-69 | |
Originální název: Original Name: | MPG-69 | |
Kategorie: Category: | cvičný tančík | |
Výrobce: Producer: | ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1969-DD.MM.? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1969 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 1200 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 2930 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2125 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1585 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 420 mm | |
Pancéřování: Armour: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | trojvalec S-31 (842 cm³) | |
Výkon: Power: | 29,42 kW při 4300 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanická prevodovka | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 35 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 0,75 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,23 m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Nástavba: Superstructure: | - | |
Výzbroj: Armament: | žiadna | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | pl.wikipedia.org odkrywca.pl "MPG-69" "Żołnierz Polski" č. 13 24.03.1974 |
URL : https://www.valka.cz/MPG-69-t112884#394450Version : 0
brano
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
V roku 1969 vznikla pod vedením plk. mgr. inž. Zbigniewa Węglarza z vyššej dôstojníckej automobilovej školy v Pile zaujímavá konštrukcia cvičného pásového vozidla-trenažéra. Bola vytvorená jednoduchá platforma s piatimi pneumatikovými kolesami na každej strane(z toho predné koleso bolo napínacie, zadné koleso bolo hnacie). Na kolesách boli napnuté jednoduché pásy. Toto jednoduché vozidlo obdržalo označenie MPG-69 (Mały Pojazd Gąsienicowy). Vznikli dve verzie vozidla.
Prvou verziou bolo vozidlo určené k výcviku vodičov pásových ťahačov. Vozidlo bolo len holým podvozkom, ktorý poháňal dvojvalcový štvortaktný motocyklový motor M-72 s výkonom 22 koní. Vozidlo vážilo cca 700 kg a dosahovalu maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
Druhou verziou bolo vozidlo určené pre výcvik vodičov tankov (T-54/T-55) a iných pásových vozidiel. Toto vozidlo dostalo oceľovú nadstavbu zo šikmo naklonených dosiek. Tvarovo sa podobal stíhačom tankov Jagdpanzer 38(t), či Maresal. Vozidlo poháňal dvojtaktný trojvalec S-31 z automobilu Syrena 104 s výkonom 40 koní. Vozidlo malo zdvojené kolesá a širšie pásy. Vozidlo vážilo cca 1200 kg a výborný merný tlak na pôdu, ktorý bol 0,08 kg/cm², čo mu zabezpečovalo výborné jazdné vlastnosti v teréne. Maximálna rýchlosť bola 35 km/h. Vnútorné vybavenie, prístrojové vybavenie, periskopy a riadiace prvky boli rovnaké aké boli v tankoch. Vo vozidle boli sedačky pre žiaka a inštruktora. Inštruktor mal k dispozícii brzdový pedál, riadiacu páku a spínaciu skrinku a pre lepší výhľad mal pred sebou veľké okno.
Tieto vozidlá boli lacnou alternatívou na výcvik vodičov (úspora na jeden km jazdy bola 256 zlotých) a používala sa vo všetkých cvičných jednotkách, kde prebiehal výcvik vodičov tankov. Počet postavených vozidiel je mi neznámy.
Pravdepodobne prvá modifikácia pre výcvik vodičov pásových ťahačov.
Podvozky tankového trenažéra pred montážou nadstavby.
Tankový trenažér.
Prvou verziou bolo vozidlo určené k výcviku vodičov pásových ťahačov. Vozidlo bolo len holým podvozkom, ktorý poháňal dvojvalcový štvortaktný motocyklový motor M-72 s výkonom 22 koní. Vozidlo vážilo cca 700 kg a dosahovalu maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
Druhou verziou bolo vozidlo určené pre výcvik vodičov tankov (T-54/T-55) a iných pásových vozidiel. Toto vozidlo dostalo oceľovú nadstavbu zo šikmo naklonených dosiek. Tvarovo sa podobal stíhačom tankov Jagdpanzer 38(t), či Maresal. Vozidlo poháňal dvojtaktný trojvalec S-31 z automobilu Syrena 104 s výkonom 40 koní. Vozidlo malo zdvojené kolesá a širšie pásy. Vozidlo vážilo cca 1200 kg a výborný merný tlak na pôdu, ktorý bol 0,08 kg/cm², čo mu zabezpečovalo výborné jazdné vlastnosti v teréne. Maximálna rýchlosť bola 35 km/h. Vnútorné vybavenie, prístrojové vybavenie, periskopy a riadiace prvky boli rovnaké aké boli v tankoch. Vo vozidle boli sedačky pre žiaka a inštruktora. Inštruktor mal k dispozícii brzdový pedál, riadiacu páku a spínaciu skrinku a pre lepší výhľad mal pred sebou veľké okno.
Tieto vozidlá boli lacnou alternatívou na výcvik vodičov (úspora na jeden km jazdy bola 256 zlotých) a používala sa vo všetkých cvičných jednotkách, kde prebiehal výcvik vodičov tankov. Počet postavených vozidiel je mi neznámy.
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Pravdepodobne prvá modifikácia pre výcvik vodičov pásových ťahačov.
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Podvozky tankového trenažéra pred montážou nadstavby.
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Tankový trenažér.
URL : https://www.valka.cz/MPG-69-t112884#394452Version : 0
brano
MOD