Název: Name: | Tumanskij M-87 | Tumansky M-87 |
Originální název: Original Name: | Туманский M-87 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Státní letecký průmysl SSSR, OKB-29 (S. K. Tumanského), závod č. 29 v Záporoží | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1937 prototyp M-87A | |
Použití: Use: | Berijev MDR-5, Iljušin DB-3, Polikarpov I-180 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 640 kg | 1508 lb |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | ? |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1296 mm | 4ft 3,02in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 146 mm | 5,75in |
Zdvih: Stroke: | 165 mm | 6,5in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 38,65 l | 2358.57 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín B87/105 (minimální oktanové číslo 87 | gasoline B87/105 (at least 87 octane fuel) |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátor (licence karburátoru Stromberg) | carburetor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,1 : 1 | 6,1 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Jednostupňový jednorychlostní odstředivý kompresor. | Single-speed single-stage centrifugal supercharger |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 699 kW (950 k)při 2250 ot/min | 937 bhp at 2250 rpm |
Poznámka: Note: | 699 kW (950 k) v h= 4 500 m Vzletový výkon 588 kW (800 k) Ventilvý rozvod: OHV, čtyři ventily na každý válec. Verze motoru Tumanskij M-87B byla mírně výkonnější, další úpravy měly zvýšit životnost motoru (nitridování válců, zlepšené chlazení a zesílená konstrukce). | Rated at 800 hp for take-off. Maximum power output 937 hp at 2,250 rpm at 14,764 ft. Valvetrain: Over Head Valve, four valves per cylinder head |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/engines/m87.html http://it.wikipedia.org/wiki/Tumanskij_M-87 http://umvk.narod.ru/files/dvigat24.html archiv autora |