Název: Name: | Micubiši Ki-20 | Mitsubishi Ki-20 |
Originální název: Original Name: | キ20 九二式重爆撃機 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1931-DD.06.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya DD.06.1934-DD.03.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1931-DD.03.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.10.1931 | |
Osádka: Crew: | 10 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 14912 kg | 32875 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 25488 kg | 56191 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 27790 kg | 61266 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 44,000 m | 144ft 4,27in |
Délka: Length: | 23,210 m | 76ft 1,77in |
Výška: Height: | 6,960 m | 22ft 10,01in |
Plocha křídla: Wing Area: | 294,00 m2 | 3164.59 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 86,99 kg/m2 | 17.82 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Micubiši Type Junkers L88a, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 530 / 588 kW (720 / 800 k) (první čtyři letouny) později Junkers Ju 204 dvoudobý kapalinou chlazený řadový šestiválec s dvanácti protiběžnými písty o výkonu 552 kW (750 k) při 1 800 ot./min (poslední dva letouny) Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu. | Mitsubishi Junkers L88a, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 710 / 789 hp or later Junkers Ju 204 six-cylinder twelve-piston liquid-cooled opposed piston inline two-stroke diesel engine rated at 740 hp at 1,800 rpm, driving a four-blade wooden fixed-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 480 l | 765.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 201 km/h v ? m | 124.9 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 160 km/h v ? m | 99.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2949 m | 9675 ft |
Dolet: Range: | 2500 km | 1553.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón Oerlikon ráže 20 mm ve hřbetním střelišti 2x kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v přídi 2x kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v každém střelišti na horní ploše křídla (dvě střeliště) 1x kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v každém střelišti na spodní ploše křídel (dvě střeliště) Pumový náklad: 1 645 - 4 144 kg, maximálně 5 000 kg. | One flexible 0.79 inch Oerlikon cannon on a dorsal position, two flexible 0.303 inch Type 89 machine-guns in a nose positron, two flexible 0.303 inch Type 89 machine-guns in each of two upper wing turčete and one flexible 0.303 inch Type 89 machine-guns in each of one lower wing turret Bomb load: Up to 11,023 lb bombs carried externally. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | キ20 九二式重爆撃機 - Ki 20 kjū ni-šiki jū bakugeki-ki – Ki-20 Armádní těžký bombardér typ 92 Modifikovaný Junkers K.51 | キ20 九二式重爆撃機 - Ki 20 kyū ni-shiki jū bakugeki-ki – Ki-20 Army Type 92 Heavy Bomber |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, US Naval Institute Press, Annapolis, 1990, pp. 182 - 183, ISBN:10-1557505632 Leszek A. Wieliczko, Lotnictwo, nr. 10, Pierwsze ciężkie bombowce. Samoloty bombowe japońskiego Lotnictwa Armii, 2010, str. 84-90, ISSN 1732-5323. ja.wikipedia.org archiv autora |