Název: Name: | Aiči D3A2-K | Aichi D3A2-K 12 |
Originální název: Original Name: | 仮称九九式練習用爆撃機一二型(D3A2-K) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | ?, ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.194R-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | nejednalo se o výrobu, ale o přestavbu (v pramenech je uváděno „větší množství“) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2390 kg | 5269 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3650 kg | 8047 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,635 m | 48ft 0,17in |
Délka: Length: | 10,231 m | 33ft 6,8in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 3,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,91 m2 | 375.77 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 101,69 kg/m2 | 20.83 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8E Kinsei 54 (Ha-33-54) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 956 kW (1 300 k), 883 kW (1 200 k) v h= 3 000 m a 809 kW (1 100 k) v h= 6 200 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček typu 3E4039 o průměru 3 200 mm, rozsah náběhu vrtulových listů 24°- 44° | Mitsubishi MK8E Kinsei 54 (Ha-33-54) fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,282 hp for take-off and 1,184 hp at 9,845 ft and 1,085 hp at 20,340 ft, driving a three-blade metal constant-speed propeller of 10ft 6in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 079 l | 237.4 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 425 km/h v 5100 m | 264.1 mph in 16732 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 277 km/h v 3000 m | 172.1 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,25 min do 3000 m | 6,25 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9300 m | 30512 ft |
Dolet: Range: | 1350 km | 838.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Do podoby těchto cvičných strojů byly upravovány obě verze bombardéru tedy D3A1 i D3A2, při úpravách bylo montováno kompletní druhé řízení. | By then many D3A1s and D3A2s, were operated by training units in Japan and serval were modified as Navy Type 99 Bomber Trainer Model 12s (D3A2-K). |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Reprinted, 1990, ISBN: 0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Krzysztof Zalewski, Bombowiec nurkujący D3A Val, Nowa Technika Wojskowa, 1992, Nr. 6, ISSN 1230-1655 L+K 16/1990 Letadla 39-45 http://www.combinedfleet.com/ijna/d3a.htm ja.wikipedia.org www.xs4all.nl www.airpages.ru archiv autora |