Název: Name: | Nakadžima A1N1 | Nakajima A1N1 |
Originální název: Original Name: | 中島 三式艦上戦闘機一型(A1N1) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 Nakajima Aircraft Factory, Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.12.1927 (Gloster Gambet) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 950 kg | 2094 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1450 kg | 3197 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,678 m | 31ft 9in |
Délka: Length: | 6,491 m | 21ft 3,5in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,30 m2 | 283.09 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 55,10 kg/m2 | 11.29 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Jupiter VI vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 312 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 750 mm | Nakajima Jupiter VI nine-cylinder air-cooled radial, rated at 420 hp for take-off, driving a two-blade propeller of the diameter 9ft 0,25in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 218 km/h v 3048 m | 135.5 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 148 km/h v ? m | 92 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,3 min do 3000 m | 7,3 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7440 m | 24409 ft |
Dolet: Range: | 370 km | 229.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers Mk.I ráže 7,7 mm na bocích Pumový náklad: 2 pumy o hmotnosti 9 – 30 kg | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns side-mounted. Bomb load: two bombs of the weiht 66 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 三式艦上戦闘機一型 - San-šiki kandžó sentóki Iči-gata - palubní stíhací letoun typ 3 A Letová vytrvalost: 2,50 h | 三式艦上戦闘機一型 - San-shiki kanjó sentóki Ichi-gata - Navy Type 3 A Carrier Fighter Endurance: 2 hours 30 minutes H. P. Folland of Gloster was designing a shipboard fighter as a company venture called the Gambet and based on the Greebe/Gamecock. The aircraft had a classical wooden structure powered by 420 hp Bristol Jupiter VI nine-cylinder radial. Gloster modified the Gambet prototype to meet the Imperial Japanese Navy’s requirements for a carrier fighter. This included building a stronger airframe, extending the wing to give better stability and to incorporating an arrester cable hook with the rear landing strut. The Japanese acquired this prototype in July 1927 together with manufacturing rights. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.airwar.ru/enc/fww1/gambet.html navalhistory.flixco.info http://en.wikipedia.org/wiki/Nakajima_A1N http://surfcity.kund.dalnet.se/a1n.htm http://wp.scn.ru/en/ww15/f/1019/65/0 archiv autora |