Název: Name: | Aiči C4A1 13-Ši | Aichi C4A1 13-Shi |
Originální název: Original Name: | 13试高速陆上侦察机 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1939-DD.MM.RRRR Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1939-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 dřevěná maketa ve skutečné velikosti / A wooden mock-up in real size | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | ? m | ? |
Délka: Length: | ? m | ? |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Zuisei 12 (Ha-31-12) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652,5 kW, 589 kW v h= 3 600 m. Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu. | Mitsubishi Zuisei 12 (Ha-31-12) fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine, rated at 875 hp for take-off and 790 hp at 11,810 ft, driving a two-blade metal variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm | One flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Námořní experimentální vysokorychlostní průzkumný letoun 13-Ši. Práce na letounu byly zastaveny, protože továrna Micubiši pro námořní letectvo upravila armádní průzkumné letouny Ki-15-I, tak vznikl C5M1. Aiči C4A1 měl být dolnoplošník s celokovovou konstrukcí, pouze křidélka a ovládací plochy měly být potaženy plátnem. Podvozek měl být zatahovací. Údaje o hmotnosti, rozměrech a vypočtených výkonech se nezachovaly. | Navy Experimental 13-Shi High-speed Reconnaissance Plane There was only the mock-up of Aichi C4A1 13-Shi experimental fast reconnaissance aircraft built by Aichi under factory designation AM-20 (Aichi Monoplane 20). Development of the project was relinquished as the Kaigun Koku Hombu decided to order the Mitsubishi C5M airplanes instead. Aichi C4A1 was one-engined, two-seat ( pilot + gunner ) low-wing monoplane with retractable undercarriage, all-metal construction with fabric covered ailerons and rudders. |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 archiv autora |