Tatra T-930-17

T-930-17
     
Název:
Name:
T-930-17 T-930-17
Originální název:
Original Name:
Tatra T-930-17
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Použití:
Use:
Tatra 813 Kolos
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Vrtání:
Bore:
120 mm 4,72in
Zdvih:
Stroke:
130 mm 5,12in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
17,640 l 1076.46 cu in
Palivo:
Fuel:
vícepalivový
- motorová nafta
- letecký petrolej PL-4
- benzín BA-80, BA-90 v zmsei s naftou, alebo motorovým oeljom
multifuel
- diesel
- air petrol PL-4
- gasoline BA-80, BA-90 + diesel, or motor oil
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
vstřikováni injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
16,5:1 16,5:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
1-8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12 1-8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12
Chlazení:
Cooling:
vzduchem air
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
184 kW při 2000 ot/min 246.7 bhp at 2000 rpm
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Marián Šuman-Hreblay: Tatra - nákladní a užitková vozidla, autobusy a trolejbusy; CPress Brno 2012; ISBN 978-80-264-0136-0
URL : https://www.valka.cz/Tatra-T-930-17-t111147#534289 Version : 0
Vznetový engine to take many palivá T 930-17


Ťažké terénne ťahače T 813 were supplied so vznetovým motorom T 930-17.

In upravenom motore bolo possible spaľovať motorovú diesel, kerosene PL-4, automobile gasoline (BA-80 and BA-90 in the zmesi with diesel and motor olejom.

Spaľovací process pri spaľovaní gasoline sa líši tear with sharper stúpnutím pressure vo valci in dôsledku väčšieho oneskorenia vznetu fuel. The vyššie is oktánové number of gasoline, the team väčšie is oneskorenie vznetu.

Prevádzku engine on the viac palív umožňujú mounted prídavné zariadenia.

Differences from the T engine 930-3 :

1 - vstrekovacie jets majú zmenený priestor between sedlom ihly jets and vstrekovacími otvormi,
2 - sedlá ventilov soo made zo špeciálnej got steel,
3 – fuel ústrojenstvo is doplnené electric čerpadlom the town zisťuje the supply of fuel, even at high teplôt and is umiestnené in skrinke at the front of the ľavej side of the vehicle,
4 - vstrekovacie pump is adjusted so that makes it impossible to prelínanie of fuel into the skrine pumps and the team i znehodnocovanie his olejovej cartridges benzínom,
5 – súčasťou equipment of the vehicle is the fuel hustomer.


Source : Aut-24-6 Ťažký terénny ťahač TATRA 813. Description, prevádzka – instrument ČSĽA, Prague 1969.
URL : https://www.valka.cz/Tatra-T-930-17-t111147#390518 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more