Avia B-534.III

     
Název:
Name:
Avia B-534 3. sérieAvia B-534 Series III
Originální název:
Original Name:
Avia B-534 3. série
Kategorie:
Category:
stíhací letounfighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1937-DD.04.1937 Avia akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1937-DD.04.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
26 (c/n 148-173)
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošníkbiplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasickéconventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevnýfixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kolawheels
Technické údaje:
Technical Data:
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1385 kg3053 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1913 kg4217 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m30 ft 10 ⅛ in
Délka:
Length:
8,10 m26 ft 6 ⅞ in
Výška:
Height:
3,15 m10 ft 4 in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,56 m2253.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78 kg/m215.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
Kategorie:
Category:
pístovýpiston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k
dvoulistá dřevěná vrtule Avia
Avia HS 12Ydrs, power 838 hp
two-blade Avia woden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
347 l76.3 Imp gal / 91.6 US gal
Výkony:
Performance:
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
353 km/h v ? m219 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v ? m205 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,8 m/s2913 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m5,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m32808 ft
Dolet:
Range:
600 km373 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km? mi
Výzbroj:
Armament:
4x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý

6x 10kg puma
4x 7,92 mm vz.30 machine gun in the nose, 250 rpg

6x 22 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- jeden lapač vzduchu pro kompresor místo dvou, kapotovaný podvozek-
Zdroje:
Sources:
Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7.
Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01.
Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975.
Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967.
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-III-t1157#4909 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/b534.html
.
Avia B-534.III -


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-III-t1157#433276 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V období služby typu B-534.III se objevily dva typy provedení trupu a překrytu kabiny.
Prvním provedením byla odkrytá pilotní kabina vybavená pouze čelním štítkem.Toto provedení bylo používáno před rokem 1938 a šlo o základní sériové výrobní provedení.
Po roce 1938 došlo k modifikaci nejméně dvou letounů B-534.III,které obdržely kapkový překryt kabiny s vzad odsouvatelnou střední částí.Toto provedení bylo spolu s prototypem verze Bk-534 a čtyřmi letouny B-534.IV vybaveno záchytným přistávacím hákem a zařazeno do programu zkoušek přistání na velmi krátkých vzletových plochách (nácvik přistání na palubě letadlové lodi Graf Zeppelin). Letouny v tomto období nesly výlučně německé znaky a jejich zbraně byly demontovány a nahrazeny odpovídajícím závažím.
Avia B-534.III -


Avia B-534.III -


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-III-t1157#201142 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more