Název: Name: | Lublin R-XIIIF | Lublin R-XIIIF |
Originální název: Original Name: | Lublin R-XIIIF | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1938 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 58 (56-101, 58-1/57) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1033 kg | 2277 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1545 kg | 3406 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,25 m | 43ft 5,64in |
Délka: Length: | 8,46 m | 27ft 9,06in |
Výška: Height: | 2,76 m | 9ft 0,65in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,50 m2 | 263.72 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda G-162A Mors I 250 kW/340 k nebo Škoda-Wright J-5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k dvoulistá dřevěná vrtule Szomański | Škoda G-162A Mors I, power 335 hp or Škoda-Wright J-5B Whirlwind, power 220 hp two-bladed wooden propeller Szomański |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 215 km/h v ? m | 133.6 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 175 km/h v ? m | 108.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,0 m/s | 1181.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5500 m | 18045 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Vickers wz. F ráže 7,92 mm 4x 50kg puma | 1x flexible 7.92 mm Vickers wz. F machine gun 4x 110 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - modernizace R-XIIID s odlišným motorem - po dodání sedmi sériových strojů letectvo nečekaně zrušilo zakázku, kvůli čemuž firma zbankrotovala, byla potom znárodněna, 18 rozestavěných strojů vykoupených za cenu šrotu dokončeno a poté postaveno dalších 32 - protože motorů Mors bylo postaveno jen 50, část strojů měla původní Whirlwindy | - |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. Bączkowski, Wiesław. Samolot towarzyszący Lublin R-XIII, TBiU nr.65. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1980. ISBN 83-11-06174-1. Glass, Andrzej. Lublin R XIII. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 1994. ISBN 83-86209-01-1. Balous, Miroslav. Lublin R-XIII, L+K 2011/10. www.samolotypolskie.pl |