Název: Name: | UTF 5t 6x6 | |
Originální název: Original Name: | UTF 5t 6x6 | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2018-DD.MM.202R Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH, Mnichov | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2018-DD.MM.202R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1175+ | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.201R | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 133001) kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 25000 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | 8750 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2550 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 32502) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Rozvor: Wheelbase: | ? mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - | |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní parkovací odlehčovací | |
Elektrický systém: Electrical System: | napětí elektrické sítě: 24 V | |
Pneumatiky: Tyres: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | MAN D2066LF44 - vznětový, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 5 - počet válců: 6 - objem válců: 10 518 cm3 - maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000-1400 ot/min - maximální výkon: 324 kW při ? ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | ZF EcoLife 7 - automatická převodovka - počet rychlostí (vpřed+vzad): 7+2 | |
Spojka: Clutch: | - | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 90 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,5 m | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | MAN НХ42М 1) s valníkovou plošinou 17540 kg 2) se zbraňovou stanicí FLW 100 3900 mm | |
Zdroje: Sources: | www.bundeswehr.de www.ulrichwrede.de www.eurotransport.de esut.de |
URL : https://www.valka.cz/UTF-5t-6x6-t238037#658220Version : 0
Martin Smíšek
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
UTF 5t 6x6 a UTF 15t 8x8
Terénní nákladní vozidla určená k přepravě osob a užitečného nákladu s užitečným zatížením v kategorii 5 000 kg (UTF 5t 6x6), respektive 15 000 kg (UTF 15t 8x8). Automobily pochází z typizované řady UTF (Ungeschützte Transportfahrzeug), která ve výzbroji německého Bundeswehru nahrazuje vozidla série MAN Kategorie I (LKW 5t mil gl, LKW 7t mil gl, LKW 10t mil gl).
Ve výběrovém řízení na dodávku vozidel UTF, který byl zahájen v červenci 2014, soupeřily automobilky Iveco Defence Vehicles a Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV). Srovnávací zkoušky vozidel obou konkurentů probíhaly u Wehrtechnische Dienststelle 41 v Trevíru. Po více než půl roce testování bylo rozhodnuto ve prospěch firmy RMMV, s níž Spolkový úřad pro vybavení, informační technologie a užívání Bundeswehru (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr, BAAINBw) v červenci 2017 uzavřel rámcovou sedmiletou smlouvu na dodávku 2 271 automobilů v hodnotě zhruba 900 milionů eur. Pořizována byla vozidla kategorie 6x6 a 8x8, která vycházela z řady vojenských nákladních automobilů MAN HX2: HX42M (UTF 5t 6x6) a HX44M (UTF 15t 8x8). V rámci generační obměny svého vozového parku Bundeswehr do své výzbroje zavedl od společnosti RMMV také těžké tahače návěsů SLT 2 Mammut postavené na bázi vozidel typové řady MAN HX (MAN HX81).
První objednávka v hodnotě 240 milionů eur požadovala dodání 558 automobilů (339 UTF 5t 6x6 a 219 UTF 15t 8x8) v letech 2018 až 2021 a zajištění výcviku vojenského personálu. Prvních 20 vozidel bylo Bundeswehru dodáno v listopadu 2018. Do konce téhož roku bylo zhotoveno celkem 110 automobilů. Druhá objednávka na 252 automobilů (161 UTF 5t 6x6 a 91 UTF 15t 8x8) za 420 milionů eur následovala v červnu 2019 a zahrnovala dodávku nářadí a výcvik personálu. Dalších 60 vozidel bylo objednáno v listopadu 2019. V prosinci 2019 pak následovala objednávka 1000 automobilů (675 UTF 5t 6x6 a 325 UTF 15t 8x8) v ceně 382 milionů eur.
Kabina vozidel UTF 5t 6x6 a UTF 15t 8x8 je nepancéřovaná, v případě potřeby ji ale lze vyměnit za budku s balistickou a protiminovou ochranou. Ložnou plochu tvoří rám s kontejnerovými kotvicími prvky od rakouské firmy EMPL, na který lze upevnit výměnnou nástavbu. Tu standardně tvoří valníková plošina s plachtou od německé společnosti SAXAS. Ve spodní části má sklopné nohy, které lze za pomoci kliky vysunout a tím celou nástavbu zvednout. Automobily s sebou nevezou rezervní kolo, místo toho mají všechna kola dojezdové vložky run-flat.
Na střechu budky lze lafetovat ručně ovládaný kulomet MG 3 nebo MG 5 pro vlastní obranu. Pracoviště řidiče jinak prakticky odpovídá provedení z civilních automobilů MAN TGS. Kabina je vybavená klimatizací Webasto, autorádiem a hands-free mikrofonem.
Terénní nákladní vozidla určená k přepravě osob a užitečného nákladu s užitečným zatížením v kategorii 5 000 kg (UTF 5t 6x6), respektive 15 000 kg (UTF 15t 8x8). Automobily pochází z typizované řady UTF (Ungeschützte Transportfahrzeug), která ve výzbroji německého Bundeswehru nahrazuje vozidla série MAN Kategorie I (LKW 5t mil gl, LKW 7t mil gl, LKW 10t mil gl).
Ve výběrovém řízení na dodávku vozidel UTF, který byl zahájen v červenci 2014, soupeřily automobilky Iveco Defence Vehicles a Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV). Srovnávací zkoušky vozidel obou konkurentů probíhaly u Wehrtechnische Dienststelle 41 v Trevíru. Po více než půl roce testování bylo rozhodnuto ve prospěch firmy RMMV, s níž Spolkový úřad pro vybavení, informační technologie a užívání Bundeswehru (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr, BAAINBw) v červenci 2017 uzavřel rámcovou sedmiletou smlouvu na dodávku 2 271 automobilů v hodnotě zhruba 900 milionů eur. Pořizována byla vozidla kategorie 6x6 a 8x8, která vycházela z řady vojenských nákladních automobilů MAN HX2: HX42M (UTF 5t 6x6) a HX44M (UTF 15t 8x8). V rámci generační obměny svého vozového parku Bundeswehr do své výzbroje zavedl od společnosti RMMV také těžké tahače návěsů SLT 2 Mammut postavené na bázi vozidel typové řady MAN HX (MAN HX81).
První objednávka v hodnotě 240 milionů eur požadovala dodání 558 automobilů (339 UTF 5t 6x6 a 219 UTF 15t 8x8) v letech 2018 až 2021 a zajištění výcviku vojenského personálu. Prvních 20 vozidel bylo Bundeswehru dodáno v listopadu 2018. Do konce téhož roku bylo zhotoveno celkem 110 automobilů. Druhá objednávka na 252 automobilů (161 UTF 5t 6x6 a 91 UTF 15t 8x8) za 420 milionů eur následovala v červnu 2019 a zahrnovala dodávku nářadí a výcvik personálu. Dalších 60 vozidel bylo objednáno v listopadu 2019. V prosinci 2019 pak následovala objednávka 1000 automobilů (675 UTF 5t 6x6 a 325 UTF 15t 8x8) v ceně 382 milionů eur.
Kabina vozidel UTF 5t 6x6 a UTF 15t 8x8 je nepancéřovaná, v případě potřeby ji ale lze vyměnit za budku s balistickou a protiminovou ochranou. Ložnou plochu tvoří rám s kontejnerovými kotvicími prvky od rakouské firmy EMPL, na který lze upevnit výměnnou nástavbu. Tu standardně tvoří valníková plošina s plachtou od německé společnosti SAXAS. Ve spodní části má sklopné nohy, které lze za pomoci kliky vysunout a tím celou nástavbu zvednout. Automobily s sebou nevezou rezervní kolo, místo toho mají všechna kola dojezdové vložky run-flat.
Na střechu budky lze lafetovat ručně ovládaný kulomet MG 3 nebo MG 5 pro vlastní obranu. Pracoviště řidiče jinak prakticky odpovídá provedení z civilních automobilů MAN TGS. Kabina je vybavená klimatizací Webasto, autorádiem a hands-free mikrofonem.
URL : https://www.valka.cz/UTF-5t-6x6-t238037#658224Version : 0
Martin Smíšek
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
UTF 5t 6x6 na terénním polygonu.
Fotografie:
Fotografie:
RMMV
Period | - |
Type | UTF 5t 6x6 |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
URL : https://www.valka.cz/UTF-5t-6x6-t238037#658221Version : 0
Martin Smíšek
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Boční pohled na UTF 5t 6x6.
Fotografie:
Fotografie:
Bundeswehr
Period | - |
Type | UTF 5t 6x6 |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
URL : https://www.valka.cz/UTF-5t-6x6-t238037#658222Version : 0
Martin Smíšek
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
UTF 5t 6x6 z výzbroje Logistického praporu 161, který má posádku ve městě Delmenhorst.
Fotografie:
Fotografie:
Bundeswehr
Period | - |
Type | UTF 5t 6x6 |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
URL : https://www.valka.cz/UTF-5t-6x6-t238037#658223Version : 0
Martin Smíšek
MOD