M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice)

M110A2 (203 mm heavy self-propelled howitzer)
Howitzer, Heavy, Self-Propelled, 8-inch, M110A2
     
Název:
Name:
M110A2 M110A2
Originální název:
Original Name:
Howitzer, Heavy, Self-Propelled, 8-inch, M110A2
Kategorie:
Category:
těžká samohybná houfnice heavy self-propelled howitzer
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1980-DD.MM.19RR Bowen-McLaughlin-York Inc., West Manchester Township
DD.MM.1982-DD.MM.1986 Arsenal du Matériel Mécanique et de l'Armement, Rocourt
DD.MM.1983-DD.MM.19RR Komatsu Ltd., Komatsu
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1977-DD.MM.19RR ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
konverze M110 a M107, také možná nová produkce / conversions of M110 and M107, also possible new production
201 Komatsu
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
28350 kg 62500 lb
Celková délka:
Overall Length:
10732 mm 35 ft 2 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
3150 mm 10 ft 4 in
Celková výška:
Overall Height:
3145 mm 10 ft 3 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
442 mm 1 ft 5 ⅜ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Detroit Diesel 8V71T
- vznětový, vidlicový, dvoutaktní, přeplňovaný
- počet válců: 8
- maximální točivý moment: 1329 Nm při 1700 ot/min
Detroit Diesel 8V71T
- diesel, V-type, two-stroke, supercharged
- number of cylinders: 8
- maximum torque: 980 lb.ft at 1700 rpm
Výkon:
Power:
302 kW při 2300 ot/min 405 bhp at 2300 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Allison XTG-411-2A
- automatická převodovka
- počet stupňů: 4 + 2
Allison XTG-411-2A
- automatic gearbox
- number of gears: 4+2
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
55 km/h 34 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
523 km 325 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
1.83 m 72 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1.02 m 40 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.07 m 42 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
houfnice M201A1
- ráže: 203 mm
- náboje: 2 kusy
- maximální dostřel:
-- 22900 m (M106 HE / M509A1 HE)
-- 17200 m (M404 HE)
- náměr: -2° až +65°
- odměr: 60°
- bojová rychlost střelby: 1,5 ran za minutu
howitzer M201A1
- calibre: 8 in
- ammunition: 2 rounds
- maximum range:
-- 25044 yd (M106 HE / M509A1 HE)
-- 18810 yd (M404 HE)
- elevation: -3° to +75°
- traverse: 60°
- combat rate of fire: 1.5 rounds per minute
Vedlejší:
Secondary:
puška M16A1 ráže 5,56 mm
8 granátů
5.56mm Rifle M16A1
8 grenades
Uživatelské státy:
User States:













?













?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hunnicutt, R. P. Sheridan: A History of the American Light Tank. Volume 2. Presidio Press, Novato 1995. ISBN: 0-89141-570-X.
Foss, Christopher F. Jane's Armour and Artillery 1994-95. Jane's Information Group, Coulsdon 1990. ISBN: 0-7106-1154-4.
http://afvdb.50megs.com/usa/8insphm110.html
URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#723899 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

M110A2
Královské vojenské muzeum v Bruselu, 2003





URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#3106 Version : 0
Turkish M110 sa presúvajú within operácie Olive ratolesť in susedstve Sýrskeho Afrínu, 29.01.2018, 36°23'00.00"N 36°32'00.00"E

.
URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#591474 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

M110A2 doplnění informací Shocked
Zavedena 1978
Bojová váha 28,400 kg (28,350 kg jiný zdroj)
Osádka 13 ks 5+8
Střelec nalevo lafety
Střelec napravo lafety
Dva nabíječi napravo lafety (vedle nabíjecího zařízení) jeřábu
Řidič nalevo vepředu
8 nosičů na munici
Houfnice 8" M210A1
Lafeta M158
Zásoba munice 2 ks
Max.dostřel 30 000 m (RAP)
Rychlost střelby max. 3 rány/min. standartně 1 rána 2 minuty
Náměr -2 až +60° (+2 jiný zdroj)
Max. rychlost zvedání hlavně 6°/sec
Odměr 60° 30° nalevo 30° napravo ručně nebo hydraulicky
Max. rychlost otáčení hlavně 8°/sec
Délka bez houfnice 6 459 mm
Délka houfnice čnící před vozidlo 4272 mm
Délka celkem 10 730 mm
Šířka 3150 mm (3200 mm jiný zdroj)
Výška s houfnicí v cestovní poloze 3145 mm
Světlá výška podlahy vozidla 442 mm
Výška střelecké pozice 2000 mm
Specifický tlak podvozku 0.821kg/cm² (0,8 kg/cm² jiný zdroj)
Rozchod pásů 2692 mm
Výška hnacího kola vrch 1240 mm


Motor: General Motors 8V71T, 8 válců, přeplňovaný diesel, V motor
Váha motoru 1107,7 kg
Obsah 9308 cm²
Kompresní poměr 17:1
Převodovka Allison XTG-411-2A, 4 rychlosti vpřed, 2 vzad
Váha převodovky 1084,1 kg
Rychlosti: R1 6,4 km/h, R2 11,3 km/h, 1 - 8,1 km/h, 2 - 14,5 km/h, 3 - 27,4 km/h, 4 - 54,7 km/h
Generátor 24 V 300A (kontrola volt. regulátor)
Baterie 4 ks po 12 V seriově-paralerní zapojení
Okruh činnosti 523 km (325 mil)
Max. rychlost 54,7 km/h
Výkon motoru: Net: 345k při 2300rpm Gross: 405k při 2300rpm
Kroutící moment: Net: 895 ft-lb při 1600rpm Gross: 980 ft-lb@1700rpm
Obsah nádrže 980 l (984 l jiný zdroj)
Palivo: 40 cetanů
DF-A ( NATO F-56) (-65°C až -32°C)
DF1 ( -32°C až -7°C)
DF2 (-7°C až + 64°C)
Motorový olej max. 36 l min. 26,5 l
Převodovkový olej max.72 l min. 45 l
Pomocná zařízení max. 4,3 l min. 3,8 l
Hydraulika max. 102 l
Chladící kapalina 90,8 l
Řízení mechanické
Brzdy vícekotoučové


Max. tloušťka pancíře ( korby) 13 mm
Pancíř: válcovaná homogenní ocel
Brodění 1,1 m (1,07 m jiný zdroj)
Příkop 1,8 m (1,9 m jiný zdroj)
Stěna 1 m ( 1,07 m jiný zdroj)
Svah 60%
M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#47577 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more