Název: Name: | Nieuport-Delage NiD.29 C.1 | Nieuport-Delage NiD.29 C.1 |
Originální název: Original Name: | Nieuport-Delage NiD.29 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1922 Société anonyme Nieuport-Astra, Issy-les-Moulineaux DD.MM.191R-DD.MM.19RR Établissements P. Levasseur, Paris DD.MM.191R-DD.MM.19RR Blériot Aeronautique, Suresnes DD.MM.191R-DD.MM.19RR Établissements Letord, Meudon DD.MM.1920-DD.MM.1923 Franco-British Aviation SA, Argenteuil DD.MM.191R-DD.MM.19RR Farman fréres, Billancourt DD.MM.191R-DD.MM.19RR Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers DD.MM.191R-DD.MM.19RR Buscaylet et Cie., Paris DD.MM.1923-DD.MM.1929 SA Aeronautica Macchi, Varese DD.MM.1923-DD.MM.1924 Società per lo sviluppo dell'aviazione in Italia, Milano | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1250 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.08.1918 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 750 kg | 1653 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1105 kg | 2436 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1192 kg | 2628 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,700 m | 31ft 10in |
Délka: Length: | 6.490 m | 21ft 3,5in |
Výška: Height: | 2,560 m | 8ft 4,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,88 m2 | 289.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,109 kg/m2 | 8.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Fb, vodou chlazený osmiválec s válci do V o výkonu 220 kW (300 k) při 2 100 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná | Hispano-Suiza 8Fb eight-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 295 hp at 2,100 rpm, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 236 km/h v 0 m | 146.6 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 201 km/h v ? m | 124.9 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,75 min do 4000 m | 9,75 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8500 m | 27887 ft |
Dolet: Range: | 580 km | 360.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | V době svého vzniku patřil tento letoun k nejrychlejším letounům, ale piloti mu vytýkali omezený výhled. Francouzské jednotky je začaly dostávat až v roce 1922. | At the time of its inception, the NiD 29 was the fastest aircraft of its type, placing the French air arm at the forefront of military aviation. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, Le grand livre des chasseurs, Paris, Celiv, 1997, ISBN 2-86535-302-8 http://www.aviafrance.com/106.htm http://www.airwar.ru/enc/fww1/nid29.html http://www.airwar.ru/enc_e/fww1/nid29.html fr.wikipedia.org http://www.csd.uwo.ca/.../db/fr/NID29NIE.html archiv autora |