Název: Name: | Avro Lancaster Mk.VII | Avro Lancaster Mk.VII |
Originální název: Original Name: | Avro Lancaster Mk.VII | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1945-DD.12.1945 Austin Motor Co. Ltd., Longbridge | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1945-DD.12.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 180 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 16318 kg | 35974 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 32659 kg | 72000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31.090 m | 102 |
Délka: Length: | 21.180 m | 69ft 6in |
Výška: Height: | 6.250 m | 20ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 120.5 m2 | 1297 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 271,029 kg/m2 | 55.51 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 24 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min, 1 126 kW (1 531 k) při 3 000 ot/min při plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 2 819 m. Vrtule trojlisté de Havilland 5/40 s konstantní rychlostí otáček. | Rolls-Royce Merlin 24 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,610 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,510 hp at 3,000 rpm, boost +18 psi at 9,250 ft, driving a three-blade constant-speed propellers Type de Havilland Type 5/40. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 9 792 l, 100 oktanů 2x 1 818 l pomocná nádrž v pumovnici | 2,154 UK gal, 100 octane 2x 400 gal auxiliary fuel tank in the bomb bay |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 461.9 km/h v ? m | 287 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v 4572 m | 200 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | 19000 ft |
Dolet: Range: | 2494.5 km | 1550 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži typu Nash & Thomson FN-5, 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm ve hřbetní věži typu Martin 250CE 23A a 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-82 nebo v polokryté věži typu Rose Rice Type R. Pumový náklad: do hmotnosti 6 350 kg | Two flwxible forward-firing .303in Browning Mk.II machine-gun in front turret Type Nash & Thomson FN-5, two flexible 0.5in Browning Mk-2 machine-guns in dorsal turret - Type Martin 250CE 23A and two flexible rearward-firing 0.50in Browning Mk.2 machine-guns in tail turret Type Nash & Thomson FN-82 or Type Rose Rice Type R Bomb load: Up to 14,000 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - kvůli problémům s novou hřbetní věží dodávky až po vítězství v Evropě - většina (nebo všechny) strojů upravena na verzi FE (Far East-Dálný východ) pro útok na Japonsko - nové navigační vybavení pro dálkové lety (LORAN Mk.I, Rebecca Mk.II, H2S Mk.IIIG), tropické vybavení - dalších 50 strojů, neoficiálně označených Mk.VII (Interim), bylo dodáno jako Mk.I s hřbetní věží FN-50, ale posunutou vpřed, jako měly být věže Martin | - due problems with the new Martin turret delivery after VE Day - majority (or all) of aircrafts modified to FE (Far East) standard for attack against Japan - new navigation equipment (LORAN Mk.I, Rebecca Mk.II, H2S Mk.IIIG), tropical equipment - another 50 aircraft, unoficially Mk.VII (Interim), delivered as Mk.I with standard FN-50 turret, but in more forward position intended for Martin turrets |
Zdroje: Sources: | Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530 Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966. Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8 Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
B Mk.VII (FE) NX727 38. peruti(?), Blízký východ cca 1946. Barevné schéma, zavedené na strojích FE, tvořily bílé horní plochy, černé dolní.
Zdroj: www.zweiterweltkrieg.org