Main Menu
User Menu

Military history website

Tatra-111 (overview version)


The development of the vehicle, ktoré sa after the end of the 2. svetovej war became known as the Tatra 111 sa started začiatkom 40. years 20. day in automobilke Ringhoffer-Tatra-Werke And.G., Neselsdorf, Ost Sudetenland pre needs of the armed zložiek Nemeckej reich. Ako foundation was used podvozok from costly car T-81 (this car in počte 220 pcs used aj Wehrmacht), but the prednej axle, given malo novovznikajúce vehicle poháňanú. First of all vozidlá T-111 left výrobný race začiatkom 1943 and by the end of the war ich bolo pre needs of the Wehrmacht produced around 900.
After the end of the war continued the mass production of this model (and odvodených typov) aj pre needs of the czechoslovak industry vo viacerých verziách.

Base version:

Tatra 6500/111 - pôvodná verzia with nosnosťou 6500 kg developed during the nemeckej okupácie Čiech and Moravia, the pre needs of the Wehrmacht

Tatra 8000/111 - small batch verzia with užitočnou hmotnosťou 8000 kg

Tatra 10000/111 - verzia with nosnosťou 10000 kg vyrábaná after the end of the war. On this verziu bolo possible dodatočne upraviť aj version 6500/111 and 8000/111. Pre this verziu sa neskôr started štandartne používať značenie Tatra 111. The production closed in 1952. Vyrabaný ako flatbed and sklápač (with nosnosťou 8000 kg, without špec. označenia)

Tatra 9000/111 - part vozidiel T-111 with nosnosťou 10000 kg, which was in rokoch 1948-1949 (09/1948-02/1949) administratívne znížená užitočná hmotnosť to 9000 kg.

T-112 - planned označenie pre verziu Tatra 10000/111

T-113 - the project was valníkového car with pohonom 6x4 odvodeného of the T-111

T-111 R - rekonštruovaný flatbed, výrfoba prebiehala in rokoch 1953-1962?

T-111 NR - rekonštruovaný flatbed on the chassis of the T-111N featured navijákom

T-111 N - flatbed-equipped navijákom vyrábaný pre needs of the armed forces. The sidewall valníka boli prispôsobené vezeniu beds (sklápacie bench)

T-111 With - triangular sklápací car on the chassis of the T-111 With

T-111 S2 - triangular sklápací car on skrátenom the chassis of the T-111 With

All version of sa vyrábali aj ako exportné (označenie pridaný index E), possibly aj with a right hand riadením (pridaný index /145).

a Separate chassis:

T-111 R - podvozok pre špeciálne of the superstructure, without a frame

T-111 R-E - podvozok pre špeciálne superstructure designed pre export to zahraniačia, without frame

T-111 D - podvozok pre superstructure so špeciálnym worse hand, our rámom

T-111 N - podvozok featured navijákom. Najčastejšie used with a lorry superstructure and as a vehicle for the transportation of wood (oplenové vehicle)

T-111 S - podvozok with rámom and the other agregátmi designed pre sklápacie cars

T-111 C - podvozok with rámom designed pre installation cisterien (štandartný pre tanks with objemom 7000 l and predĺžený pre tanks with objemom 9000 l)

T-111 C-2 - podvozok without a frame designed pre installation cisterien, zhodný with podvozkom T-111 R ochre kabíny, which was equipped dvojicou any okien on the sides kabíny (T-111 R one oknom v strede't part of the kabíny)

T-111/140 R - podvozok featured oceľovou platform pre installation žeriavových nástavieb equipped with a helical nosníkmi pre mounted hydraulic opôr

Špeciálne superstructure:

AJ-3 - automobile žeriav pôvodne sovietskej konštrukcie with nosnosťou 3000 kg

AJ-5 - automotive žeriav pôvodne sovietskej konštrukcie with nosnosťou 5000 kg

HI-4 - hydraulic rotary žeriav with nosnosťou 4000 kg

HSC-4 - hydraulic žeriav with nosnoťou 4000 kg

HSC-5 - hydraulic žeriav with nosnosťou 5000 kg

T-111 C - automobile tanks with objemom 7000 l and 9000 l (sometimes used neoficiálne označenie T-111 C-7 and T-111 C-9)

WA-111-17 - prepravník free bulk bulk hmôt

VLC-111 - prepravník free bulk cement

T-111 IRL-7 - rozstrekovač živíc

D-030a - automobile backhoe

and ďalšie small-scale and jednokusové version (bus, zaťažkávacie vehicle, tractor, spinner maštaľného hnoja and under.)

That stem version:

T-141 - ťahač ťažkých prívesov

T-147 DC-5 Dumpcar - a one-sided sklápač

T-400 - trolley


Source: Neumann, Jan: Tatra 111 history, development, modifications, other uses; Grada Publishing, 2010; ISBN 978-247-3071-4.
URL : https://www.armedconflicts.com/prehled-verzi-t97568#361608Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Motor : typ TATRA 111 A - naftový - štvortaktný - vzduchom chladený - 12 valcový


Objem : 14825 cm3


Výkon : 180 k - 1800 ot / min.



Zdroj : www.tatraportal.sk
CZK - Tatra 111 - Motor T 111 A

Motor T 111 A
CZK - Tatra 111 - Motor T 111 A - pohľad z boku

Motor T 111 A - pohľad z boku
URL : https://www.armedconflicts.com/prehled-verzi-t97568#210356Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tatra 147 DC-5 Dumpcar a rýpadlo D-030a.
CZK - Tatra 111 -


CZK - Tatra 111 -


CZK - Tatra 111 -


CZK - Tatra 111 -


CZK - Tatra 111 -


CZK - Tatra 111 -


URL : https://www.armedconflicts.com/prehled-verzi-t97568#160741Version : 0