Název: Name: | PZL P.11c | PZL P.11c |
Originální název: Original Name: | PZL P.11c | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.02.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1934-DD.02.1936 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 175 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1934 PZL P.11/IV | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1147,5 kg | 2530 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1650 kg | 3638 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1800 kg | 3968 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,719 m | 35ft 2in |
Délka: Length: | 7,550 m | 24ft 9,24in |
Výška: Height: | 2,850 m | 9ft 4,2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,90 m2 | 192.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 912,179 kg/m2 | 186.83 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda Mercury V-S21), vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 438 kW, nominální výkon 415 kW při 2 250 ot/min v h= 3 660 m a maximální výkon 442 kW v h= 4 500 m, později (cca od 50 vyrobeného letadla): Škoda Mercury VI-S2, vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 445 kW, nominální výkon 434 kW při 2 400 ot min v h= 3 800 m, maximální výkon 463 kW v h= 4 700 m. Vrtule dvoulistá dřevěná typ Scomański. | Skoda Mercury V S21), nine-cylinder, supercharged, air-cooled, single-row radial engine, rated at 590 hp for take-off, nominal power output 555 hp at 2,250 rpm at 12,465 ft, maximal power output 595 hp at 15,420 ft, later: Skoda Mercury VI S2, nine-cylinder, supercharged, air-cooled, single-row, radial engine, rated at 595 hp for take-off, nominal power output 580 hp at 2,400 rpm at 12,000 ft, maximal power output 620 hp at 14,765 ft, driving a wooden two bladed fixed-pitch Szomanski propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | válcová trupová nádrž: 313 l spádová nádrž v levém křídle: 11 l | fuselage tank: 68.85 UK gallons downflow tank in the left wing: 2.42 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 360 km/h v 5000 m | 223.7 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 260 km/h v 3550 m | 161.6 mph in 11647 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,45 m/s | 2844.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,9 min do 5000 m | 6,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8480 m | 27822 ft |
Dolet: Range: | 503 km | 312.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 550 km | 341.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm na boku trupu (po 500 nábojích) a 2x pevný kulomet PWU wz.33 ráže 7,92 mm v křídle (po 300 nábojích). Pumový náklad: do 50 kg (4x 12,5 kg puma) pod křídly | Two fixed forward-firing 0.311 inch PWU Wz.33 machine-guns in the sides of the nose, 500 rounds each and two fixed forward-firing 0.311 inch PWU Wz.33 machine-guns in the wing leading edges 300 rounds each. Bomb load: Up to 110 lb of disposable stores carried on four underwing hardpoints, rated at 27.5 lb each (four 27.5lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tato verze představovala nejrozšířenější verzi "jedenáctky", s jejím zavedením do výroby bylo zavedeno několik změn: pro zlepšení výhledu pilota byl motor usazen o něco níže, kabina pilota se naopak vyvýšila a posunula se více dopředu. Prvních zhruba 50 letadel této verze bylo poháněno motory Mercury V-S2 (565 k), zbývající již poháněly novější motory Mercury VI-S2 (590 k). Další změnou bylo posílení výzbroje o dva křídelní kulomety, bohužel, tyto zbraně nesla pouze necelá třetina vyrobených letadel. Od roku 1937 byly do letadel dodatečně montovány radiostanice Philips N1 L/L, ale opět se dostalo přibližně na pouhou třetinu "jedenáctek". - Pokud byl použit výkonnější motor Mercury VI-S2 je často udávána rychlost 375 km/h, ale skutečnost byla o 15 km/h nižší. 1)Při použití motoru Mercury V-S2 bylo dosaženo těchto výkonů: maximální rychlost: 343 km/h stoupavost: 12,5 m/s dostup: 8 040 m | The major production variant, however, was the P.11c which adopted more radical measures to improve the pilot's field of view, lowering the engine and re-sitting the pilot farther to the rear on a raised seat, and a number of other improvements were incorporated at the same time. The first series of approximately 50 P.11c aircraft were fitted with Mercury V S2 of 595 hp), the rest with Mercury VI S2 of 620 hp. Only a third of P.11c were armed with four machine guns, the rest had only two, even fewer had a radio Philips N1 L/L. 1)When using a motor-Mercury V S2 of achieving the following performances: Maximum Speed: 213 m.p.h. Climb Rate: 2,460.6 ft/min Service Ceiling: 26,378 ft |
Zdroje: Sources: | Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05 Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN. L+K 14/67, Letadla 1939-45 L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie http://www.pilotfriend.com/.../Panstwowe%20PZL%20P11.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html http://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-11.php archiv autora |
Period | World War Two [1939-1945] |
Producer | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Type | - |
Camouflage | Standardní vojenská |
Olivově zelená / Olive Green Modrá světlá / Light Blue |
|
Country | |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | 10 |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |