Main Menu
User Menu

Military history website

     
Název:
Name:
VT-34
Originální název:
Original Name:
VT-34
Kategorie:
Category:
vyprošťovací tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1957-DD.MM.1958 ČKD Sokolovo n.p., Praha /
DD.MM.1960-DD.MM.1963 Závody J. V. Stalina n.p., Martin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1957-DD.MM.1963
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (ČKD) + 285 (ZJVS)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1957
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
31000 kg
Celková délka:
Overall Length:
7850 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3000 mm
Celková výška:
Overall Height:
2450 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-2-34
- dvanáctiválcový do V, čtyřtaktní, vznětový s přímým vstřikováním a kapalinovým chlazením
- maximální kroutící moment: 2 200 Nm při 1 200 ot/min
- palivo: motorová nafta
- chladící kapalina
- - v letním období - voda
- - v zimním období – nízkotuhnoucí směs
- spouštění motoru: elektrické (pomocné spouštění vzduchem)
- objem chladící soustavy: 107 l
- objem mazací soustavy: 85 l / 60 l
Výkon:
Power:
368 kW při 1800 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická
- počet převodových stupňů: 5 vpřed + 1 vzad
- ovládání: mechanické
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
55 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
25 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
220 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
160 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
25 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,73 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,3 m
Nástavba:
Superstructure:
Základní údaje nástavby:
Bez ochrany proti ZHN.

Max. priemer bubna hlavného navijaka: 1,09 m
Dĺžka bubna: 1,28 m
Rýchlosť navíjania (odvíjania) pri frekvencii otáčania 1100 - 1800 ot./min: 0,2 - 0,3 m/s
Priemer ťažného lana: 33,5 mm
Dĺžka ťažného lana: 125 m
Menovitá pevnosť ťažného lana: 92,7 t
Max. ťažná sila cez 1 kladku: 60 t
Max. ťažná sila cez 2 kladky: 90 t
Max. ťažná sila cez 3 kladky: 120 t

Pomocný navijak bubnový:
Ťažná sila pri pracovnom chode: 500 kg
Priemer lana: 8 mm
Pracovná dĺžka lana: 240 m
Výzbroj:
Armament:
7,62 mm kulomet DTM (se zaměřovačem PPU-8-T)
Maximální dálka mířené střelby: 1000 m
Náboje pro kulomet: 945 kusů
Uživatelské státy:
User States:

?
Poznámka:
Note:
Spojovací prostředky:
Radiostanice: R-113
- frekvenční rozsah: 20,000-22,375 MHz
- dělení frekvenčního
Tankové hovorové zařízení: R-112
Zdroje:
Sources:
Hlavní takticko-technická data tankové a automobiní techniky ČSLA, Naše vojsko 1976
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#304215Verze : 2
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#304215Version : 0
MOD
VT-34

In the years 1957 to 63 were produced over 300 rescue tanks VT-34, while 270 pieces were made retrospectively in the years 1960 - 63. (Production of T-34-85 ended in 1958)

Recovery tank VT-34 was the first special superstructure, which in Czechoslovakia was created on the chassis of the tank T-34-85. Up to the year 1958 to the wrecking and towing tanks only used wrecking tanks on the chassis kořistních machines Pz. In Panther (7 pcs) and tractors of tanks in the form of a modified chassis of tanks T-34-85 (2 pcs), Pz. In Panther (15 pieces) and Cromwell (52 pcs).

Unsatisfactory situation was addressed by developing a salvage tank VT-34 LIFT.
The prototype was created in 1957 and the first machines were to services delivered a year later. Production continued until 1963 with přetržkou in the years 58-60 and in total it was produced more than 300 machines. VT-34 was capable of extricating and evacuating the tank technique with the use of a winch with a thrust of 30 tons, possibly with the use of two pairs of double pulleys up to 120 tons.


Technical description:
Machine the bottom was taken from a tank T-34-85. With the T-34 had the same and the rear part of the hull, which was covering the engine compartment. The front part of the superstructure was new construction, was in her place for a drum of the main winch of the towing ropes and the jobs of two crew members.
The superstructure was formed by weldment of the armour plates that protect the crew from gunfire from light weapons and shrapnel grenades. On the ceiling of the superstructure were placed two entry hatches for the crew. On the right, above the place of the commander is set periscope. Behind them are two other hatches that allow access to the winch. The sides of these covers were the hatches that allowed access to mailboxes with the additional equipment of the tank.
The drum of the reel had a diameter of 1 090 mm in length 1 280 mm. The main steel cables of a length of 128 m and a diameter of 33 mm, it was rated at move 30 tons directly and through three pulleys up to 120 tons. The drum was driven through the auxiliary transmission from the crankshaft of the engine. The main winch is controlled from the driver's seat two paddles. Once handled by running the drum forward and backward and the other was controlled by the common clutch and brake drum. A third lever controlled gear coupling that connected the drive drum with the auxiliary transmission and the engine. The maximum pulling power of a simple rope was, as we know, 30 t, against exceeding this limit, the rope was equipped with a sensor strength, which signaled the crew to an immediate load of the rope. For guiding the rope into the axis of the vehicle, was at the end of the engine cover located so-called cross guide rollers. The consisted of two horizontal and two vertical pulleys. Before this cross was the cleaner of the rope.
The Tank is in the rear part of the folding blade-support, which ensures better stability and the embedding of the recovery tank when tensile forces above 30 t. Its width is 2 300 mm, for her lift and run is used a tow rope, which, with its end-eye caught in the notch of the blade. In the transport position was the blade secured by two turnbuckles and drawn the towing rope.
In the left rear part (in driving direction) was an auxiliary winch, used for handling with the main rope. Auxiliary reel was equipped with rope with a diameter of 8 mm and a length of 240 m. the Maximum pulling power by using this rope was 500 kg. After exceeding this value began to slip the clutch, transmitting torque from the main reel. For proper guidance of the rope of the auxiliary winch served the pulley located on the left rear part of the superstructure of the engine compartment. On the tank were on the outside, placed a variety of auxiliary equipment.
On the right fender behind the superstructure (in driving direction) was affixed box with a portable lamp and with the drum on the extension cable with a length of 240 m. The fenders were also two bars, which are connected to the "In" and serve to drag the immobile techniques. Additional equipment were the two pulleys with clamps, one eye, four hooks "C", and two jacks "Seguro" about carrying capacity of 25 t.
Drive unit formed a standard diesel, water-cooled engine V-2-34, later upgraded to V-2-34M. Volume vezeného fuel amounted to 530 l 350 l in internal tanks and 180 l in the two external tanks on the sides of the engine compartment.
The vehicle was armed with a light machine gun DTM caliber 7,62 mm, operating commander of the vehicle.


Recovery tanks VT-34 were included in the battalions of the technical security of tank and motorized rifle divisions.
Own production in Martin produced from 1960 to 1963 270 of these machines. Data on stocks in JANUARY, however talks about 285 pieces, it is thus clear that the VT-34 were in Martin also rebuilt from standard T-34-85, after their withdrawal of troops and keep it maintained in these states. Generally indicates that the VT-34 was produced over 300 pieces.
VT-34 neexportoval, has served as a model for Polish engineers in the development and production of self-recovery tank CW-34.

All of the above variations on the T-34 chassis you will find in the details on the adrese:https://www.tanxheaven.com/referencepictures.htm.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 přejíždí přes kombinovaný pontonový most

VT-34 přejíždí přes kombinovaný pontonový most
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 vyprošťuje T-54A

VT-34 vyprošťuje T-54A
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Jeden ze dvou T-34T přestavěných v ČSR a používaný v ČSLA najíždí na kombinovaný pontonový most

Jeden ze dvou T-34T přestavěných v ČSR a používaný v ČSLA najíždí na kombinovaný pontonový most
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#97377Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#97377Version : 0
Vyslobodzovací tank VT-34 is konštruovaný on the chassis of the T-34/85 and is designed to vyslobodzovaniu uviaznutých and to odvlečeniu pokazených machines.

Vyslobodzovanie it is possible to vykonávať vo day and night for every poveternostných podmienok.

Main part :

- navijak,
- lôžko navijaku,
- conversions,
- spur,
- radič rope,
- sensor and ukazovateľ ťahu,
- cross vodiacich kladiek,
- ovládanie navijaku,
- cleaner of the rope,
- auxiliary navijak,
- superstructure.

Navijak is umiestnený v priestore navijaku, who is identical with the martial priestorom tank T-34/85. Drive navijaku is implemented nadstavcom from the engine to the side of the divorce.

Ukladanie ťažného the ropes bubon navijaku with vykonáva radičom, who is guys in a fight valčekovou reťazou from the drum navijaku.

Usmernenie the ropes to the axis of the vehicle is performed by křížím vodiacich kladiek ( usmerňovačom rope ), umiestneným on its part of the vehicle. On kríži vodiacich kladiek is umiestnený cleaner rope.

Premiestnenie ťažného ropes to vyslobodzovanému the vehicle is umožnené lanom auxiliary navijaku.

Ťah in ťažnom lane sa controls on a scale ukazovateľa ťahu in priestore vodiča. Sensor ťahu is umiestnený on nadstavbe for navijakom. After dosiahnutí max. ťahu 30 t involve sa hrkačka, umiestnená in priestore vodiča.

Zakotvenie VT-34 while the work sa going down spur upevnenou on its part of the tank.

Navijak sa controls two paddles, umiestnenými in priestore vodiča. Ľavou sa controls spätný running navijaku and right sa controls a brake navijaku.

Reel sa is :

- bubon,
- axis navijaku,
- prevodové and hnacie ústrojenstvo vo vnútri of the drum.


Armament :

- guľomet vz. DTM + 15 zásobníkov ( 945 nábojov ),
- submachine gun – 1 piece ( the number of nábojov 150 ),
- manually grenades – 25 pcs,
- smoke bombs, 2 kg ( ŠM-1) – 10 pcs.


the Main technical details :

TTD tank are fit with tankom T-34/85

tank Type : stredný, belt

Dimensions in mm:

Dĺžka : 7850
Width : 3000
Height : 2460 ( spur in dopravnej polohe) / 2025 ( spur spustená )

Gauge : 2450
Svetlosť : 400

Hmotnosť in kg : 31000

the Contents of the fuel tanks in the l :

- the salient 407,
- záložné 180.

Circle of activity in km :

- on the way : 220,
- in the field : 160,
- pri vyslobodzovaní : 19.

Rýchlosti in km / hour:
- max. – 55,
- komunikácia ( priemerne ) – 30.

Crew : 2 men


Source : Tank-21-2 Vyslobodzovací tank VT-34 Technical description and použitie – prescription ČSĽA, Prague, 1960.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Nadstavba.

Nadstavba.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Ostruha.

Ostruha.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Záves ostruhy.

Záves ostruhy.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Radič lana - schéma.

Radič lana - schéma.
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#375979Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#375979Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

...
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Povšimněte si hnacího kola z T-54/55

Povšimněte si hnacího kola z T-54/55
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#97764Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#97764Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pár nakresov zo jeraby.wz.cz
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98112Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98112Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

a našliel sa ešte jeden nákres z toho istého zdroja.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98113Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98113Version : 0
VT-34 is currently in the Košiciach in časoch past... even who was on top gear..
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - www.tanxheaven.com

www.tanxheaven.com
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98115Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98115Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tá istá VT-34 v časoch súčastných tiež niekde v Košiciach.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - www.tanxheaven.com

www.tanxheaven.com
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - www.tanxheaven.com

www.tanxheaven.com
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98116Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98116Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Niekoľko detailov vyprošťovacieho tanku VT-34 - exponátu Vojenského múzea vo Svidníku.















(©Norbert Mogyorósi)
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#185231Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#185231Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Foceno v Železničním depu Ústí n/Labem .
Soukromý archiv.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#185888Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#185888Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VT-34 vo VHM Piešťany, vlastné foto 16.6.2007





URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#225819Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#225819Version : 0
MOD
VT-34 which is part of the private collection of the brothers Czudkových of the Castle.

source: private photo.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#231268Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#231268Version : 0
MOD
Několík other, more detailed views of the above described machine.

source: private photo .
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#231275Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#231275Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VT-34 z ověřovací série (?) na mizerném snímku z konce padesátých let.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - (archiv)

(archiv)
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#237447Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#237447Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VT-34 Bratislava 2008
Jde o stroj čerstvě stažený odněkud ze SD. Stojí ještě ten jeden v Košicích Laughing



+


VT-34 (ČSD?) při odstraňování neštěstí u Přelouče. Přesné datum neznám ( - je to zasláno ve složce nadepsané 70-80.léta Confused )
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#296591Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#296591Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak ještě jednou z Přelouče, ale současnost. Areál firmy zabývající se prodejem vojenské techniky v Přelouči. 6.2.2009
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#296630Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#296630Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pohled do kabiny
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#297684Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#297684Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Košice
Foceno 9.12.2006 při konané akci války.cz Very Happy
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#298397Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#298397Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VT-34 v akcii


Zdroj: ATOM 1978 č. 10
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 pri vyťahovaní konštrukcie mostu z rieky Labe.

VT-34 pri vyťahovaní konštrukcie mostu z rieky Labe.
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#305848Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#305848Version : 0
Vyslobodzovací tank sa used to vyslobodzovanie and nasledujúce odtiahnutie uviaznutých machines and it's martial vozidiel. In československej army bolo in the first povojnových rokoch k dispozícii 7 pcs vyslobodzovacích English machines the Cromwell ARV, and 13 pcs trofejných machines Bergepanther, which left on the territory of CZECHOSLOVAKIA by the German army. Our army used to tieto purposes sovietske tanks T-34/85. This condition wasn't dlhodobo udržateľný. In the case of armádnej operácie would have even vyčlenených 70 – 80 combat machines on the vyslobodzovacie work.

In the year 1951 was adopted rozhodnutie about the development of own vyslobodzovacieho vehicles, ktoré malo využívať podvozok and hull stredného tank T-34/85. In its part of the hull of the sa counted with namontovaním sklopnej in a very, diggers on zakotvenie tank pri vyslobodzovacích prácach. Navijak mal even built into the martial priestoru the hull of the T-34, so that he was protected by the front streľbou. In decembri 1952 bol for hlavného riešiteľa project vyslobodzovacieho tank under the codename LIFT designed plant CKD Sokolovo in Prahe. During working on the project has occurred niekoľkým čiastkovým adjustments. Ťah on the lane navijaka was reduced from pôvodných 60 t to 30 t. Takmer after year to meet the race to the final project of the tank, ktorý bol approved. The prototype tank was finished 30. June 1954. Začiatkom augusta sa prototype underwent corporate kontrolným skúškam in priestore Doksy. Kontrolne skúšky prebiehali from 10. 15. januára 1955 in priestore Terrifying. The prototype performed 22 stredných and 15 ťažkých shares and satisfy. Nevertheless they had to even odstránené čiastkové the shortcomings of the flume kužeľovej reverznej closet. and flexible coupling. In the period from April fool's day for the rest júla 1955 was the prototype of the VT-34 subjected to vojskovým skúškam vo Vojenskom výcvikovom priestore a Nerd. After ich graduating from the boli navrhnute adjustment of the height of the vehicle superstructure, the protection of navijakoveho mechanism against dust and the adjustment drive navijaka, ktorý mal even spúšťaný aj during the running of the engineand. Doplňujúce skúšky sa started up in the summer of 1957, to mal riešiteľ dostatok time to odstránenie nedostatkov zistených during military skúšok, to uncover záväznejšie shortcomings. Ich results showed that vyslobodzovací tank can uvoľniť vehicle pri ťahu on the lane to the 20t for 15 minutes and to 90 tons for 50 minutes.

Vyslobodzovací tank was introduced into the armament of the czechoslovak.army ako VT-34 in 1958. V tom istom roku race ČKD Sokolovo made päťkusovú overovaciu sériu. Serial production, respectively. prestavba combat the T-34/85 the T-34 prebiehala in rokoch 1959 – 1963 in závodoch J. In. Stalin in Martin, where they made dovedna 285 kusov. Vševojskové divízie and mobilizačné remedial prápory had dostatočným I prescribed machines, what allows vyradiť pôvodné vozidlá vojnovej production. VT-34 sa in the army they used to half 70. years, when the ich gradually nahrádzali modernejšie VT-55A. A smaller number of VT-34 prevzalo department of transportation pre train súpravy on likvidáciu railway nehôd.

Vyslobodzovacie zariadenie vehicle VT-34 pozostávalo of navijaka, lôžka navijaka, prevodov, in a very ukladača ropes, snímača and ukazovateľa ťahu, kríža vodiacich kladiek, ovládania navijaka, čističa rope, auxiliary navijaka and upgrade.Overall, množstvo fuel, motor oil, hound 530 l, what allow jazdný reach 350 km after komunikáciách or vyslobodzovaciu činnosť in the duration of the 30 pracovných hours. The Tank had lafetovaným guľometom DTM caliber 7.62 mm and samopalom caliber 7.62 mm.


Source : Mgr. Jozef Native, military history institute – VHM Piestany – the Muses. oddelenie Svidnik - "Project LIFT" Defense no 10 mesačník MO SR

Photo : G. Basko.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 expnát VHÚ - MO Svidník

VT-34 expnát VHÚ - MO Svidník
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#498026Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#498026Version : 0
Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Poznámku kolegy Loskillerose: "VT-34 niekde v Košiciach v časoch minulých ..." si dovolím co pamětník upřesnit: Takto zaparkovaný vyprošťovací tank stával v devadesátých letech minulého století v areálu železniční stanice Košice - Hlavní nádraží v blízkosti trati směřující do Rožňavy. Díky za krásnou vzpomínku. P.S. Má někdo zdokumentovánu verzi VT-34, vzniklou rekonstrukcí samohybky SU-85 (100) ?
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98131Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98131Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pro Jiřího Tintěru: na výše zmíněné adrese: https://www.tanxheaven.com/referencepictures.htm si můžeš podniknout nostalgický "Walk Around".


Ale teď vážně.
Fotky vyprošťovací SU mám ale pouze ze služby v NDR a PLR, není mi známo, že by nějaká sloužila u nás v ČSLA. Písemné informace jsou i z SSSR, ale to by patřilo spíš jinam a tak to přidám do Nezařazených, DEU a časem snad do samostatné stati věnované T-34.
V nezařazených a DEU jsou pod názvy:
POL - WPT-34 (vůz technické pomoci) foto "WPT-34 SU 00"
GDR (DDR) SU-85/100T (vyprošťovací vozidlo na podvozku SU)
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98180Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98180Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ako autor fotiek označených ako "VT-34 z Košíc v časoch minulých, resp. súčastných" (originály na tanxheaven.com) pre úplnosť uvádzam, že toto VT-čko stále stojí v areály železničnej stanice v Košiciach medzi veľkou a malou stanicou a fotil som ju minulý rok (2004). Tie čiernobiele fotky sú z r. 1996-97.
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98358Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98358Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Video s VT-34 při vyprošťování T-34
https://www.youtube.com/watch?v=TnhIdMj-Rp8
URL CZ: https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#321308Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#321308Version : 0