Název: Name: | British Aircraft Eagle II | British Aircraft Eagle II |
Originální název: Original Name: | British Aircraft Eagle II | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | utility aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.193R British Klemm Aeroplane Co., Ltd., Hanworth | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 Eagle I 37 Eagle II | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 658 kg | 1450 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1089 kg | 2400 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.96 m | 39ft 3in |
Délka: Length: | 7.92 m | 26ft |
Výška: Height: | 2.06 m | 6ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18.58 m2 | 200 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 58.59 kg/m2 | 12 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | de Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW dvoulistá vrtule | de Havilland Gipsy Major I, power 130 hp two-blade propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 238.2 km/h v ? m | 148 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 209.2 km/h v ? m | 130 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.6 m/s | 700 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4877 m | 16000 ft |
Dolet: Range: | 1046.1 km | 650 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun zkonstruoval G. H. Handasyde pro firmu British Klemm Aeroplane, která vznikla pro licenční výrobu německého lehkého letounu Klemm L.25 (B.K. Swallow). Handasyde navrhnul dřevěný dolnoplošný letou se zatahovacím podvozkem a uzavřenou kabinou pro dva členy osádky. Prototyp letounu poprvé vzlétl na počátku roku 1934 a poté bylo postaveno pět dlaších kusů. V roce 1935 se firma přejmenovala na British Aircraft Manufacturing Co. a zároveň došlo k mírné úpravě konstrukce typu. Následně bylo postaveno 37 exemplářů, jeden z nich s pevným podvozkem, které sloužily u mnoha aeroklubů v Británii, několik kusů bylo vyvezeno do ciziny. Po vypuknutí 2. sv. války zabavilo RAF 7 kusů, které používalo jako spojovací. Podvozek se však ukázal křehkým pro tvrdou vojenskou službu a většina letounů RAF byla odepsána po jeho zhroucení. | - |
Zdroje: Sources: | www.britishaircraft.co.uk http://en.wikipedia.org/wiki/B.A._Eagle www.jaapteeuwen.com |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
www.britishaircraft.co.uk